Budoucnost hraní je doslova v oblacích. Výkonný hardware se stane podružným, k dokonalému hernímu zážitku postačí jakékoliv koncové zařízení, rychlý internet a předplatné nějaké herní služby, například chystaného projektu xCloud od Microsoftu.
Služby Sony poběží na datacentrech Microsoftu
Redmodnský gigant je v cloudu velmi silný, což dokazují kvartální finanční výsledky, sílu Microsoftu si uvědomují i jeho konkurenti. Jedním z nich je i společnost Sony, která s Microsoftem soupeří na poli konzolových her, postupný přechod do cloudu ale obě firmy přivedl k sobě. Včera spolu uzavřely strategické partnerství, na základě kterého má dojít ke společnému vývoji budoucích cloudových řešení v Microsoft Azure, především v herním odvětví a ve streamování dalšího obsahu. Sony bude pro své stávající a budoucí platformy využívat datová centra Microsoftu a také bude využívat služeb umělé inteligence vyvinutých Microsoftem.
Vzájemná spolupráce se má navíc odehrát i na úrovni polovodičů, zejména inteligentních obrazových senzorů, z nichž by mohly vzniknout další ovládací prvky podobné např. Microsoftu Kinect nebo Sony PS Move. Obě firmy se také zavázaly pracovat na lepších vývojových platformách pro tvůrce obsahu.
Partnerství Sony a Microsoftu by se mohlo stát i branou pro multiplatformní hraní konzolových her, v tomto duchu ale zřejmě ani jedna ze stran nepřemýšlí. Zatím to vypadá tak, že Microsoft získal dalšího velkého zákazníka do cloudového byznysu, Sony naopak nemusí řešit žádné technické detaily a může se soustředit na vývoj svých (nejen herních) platforem.