Stejně jako mnoho dalších společností i Mercedes zrušil svou fyzickou přítomnost na veletrhu CES v Las Vegas. V rámci jeho konání ale alespoň virtuálně představil nový koncept elektromobilu s názvem Vision EQXX.
Ten se jako většina elektromobilů soustředí především na dojezd. Díky vylepšené aerodynamice vozu, novým bateriím i solárnímu panelu by měl nový koncept zvládnout i 1000 km na jedno nabití. To už je pro většinu uživatelů opravdu dostačující dojezd, je však nutno mít na paměti, že se stále jedná o pouhý koncept.

Na základě sportovního designu s futuristickými prvky konceptu EQXX může Mercedes brzy přijít s produkčním modelem luxusního sportovního elektromobilu, jako je například Porsche Taycan nebo Audi E-tron GT. Podle Mercedesu je spotřeba energie nového vozu velmi nízká a i v reálném provozu dosáhne k 10 kWh na 100 km, což představuje zhruba ekvivalent spotřeby 1 litru benzínu na 100 km.
Efektivního využití energie Mercedes v tomto případě nedosáhl pouhým osazením obří baterie do podlahy vozidla, jak tomu často bývá. Hodně se zapracovalo na aerodynamice, lehké konstrukci i efektivitě celkového pohonu.

Baterie s kapacitou 100 kWh tvoří velkou část celkové hmotnosti vozu, která sahá k 1750 kg. Na střeše vozidla je 117 solárních článků, které při dlouhých cestách přidají i 25 km dojezdu za pouhý den. V interiéru najdeme obří 47,5palcový displej infotainmentu s 8K rozlišením a nejnovější grafikou. Mercedes údajně pracuje i na novém 3D navigačním systému.
Mercedes se stejně jako ostatní výrobci přesouvá od klasických paliv směrem k alternativám, především v podobě elektromobilů. Koncept Vision EQXX asi na cestách nikdy nepotkáme, jeho design i použité technologie by ale už brzy mohly převzít některé produkční modely.