- Wankelův rotační motor slouží jako generátor elektrické energie
- Celkový výkon vzrostl na 168 koní
- Dojezd činí 600 km
Mazda MX-30 se dočkala své plug-in hybridní verze. Očekávanou novinku japonská automobilka představila u příležitosti Brussels Motor Show. Verze PHEV bude označována jako MX-30 R-EV.
Vůz je vybaven 17,8kWh baterií, která má zajistit čistě elektrický dojezd 85 km dle WLTP. Tato baterie je připojena k Wankelovu motoru o objemu 0,83 litru, který neslouží k pohonu vozidla, nýbrž k výrobě elektrické energie. Objem palivové nádrže činí 50 litrů. K dispozici je taktéž funkce V2L pro nabíjení dalších zařízení výkonem 1,5 kW.

Celkový výkon novinky má být vyšší než u stávající EV verze, která se prodává již několik let. Z původních 143 koní jsme se dostali na 168 koní. Vůz je ale o 58 kg těžší a nabíjecí rychlost je nižší (36 kW oproti 50 kW u EV). Řidič má na výběr ze tří jízdních módů, které řídí použití elektrického a spalovacího motoru. Může tedy regulovat, zdali chce využívat spíše energii z baterie, nebo palivo v nádrži. Maximální rychlost je elektricky omezena na 140 km/h a zrychlení z 0 na 100 proběhne za 9,1 sekundy.
Mazda MX-30 R-EV má být k dispozici ještě v první polovině letošního roku a cena se nemá lišit od plně elektrického modelu. Ten aktuálně na našem trhu startuje na částce 930 500 korun včetně DPH.