Většina výrobců smartphonů v tomto týdnu zveřejnila finanční výsledky a s nimi spojené prodeje svých zařízení. Díky tomu mohly analytické firmy sestavit své žebříčky prodejů telefonů za poslední čtvrtletí, potažmo za celý loňský rok.
Podle velmi podobných analýz společností IDC a Strategy Analytics se loni prodalo zhruba 1,5 miliardy smartphonů. Největším výrobcem se za loňský rok stal opět Samsung s 317 miliony prodaných kusů, což je 21,1 procent koláče celého trhu. Druhý skončil Apple s 215,8 miliony prodaných iPhonů, třetí příčka pak patří společnosti Huawei, která prodala 153 milionů smartphonů. Čtvrtou pozici obhájilo čínské Oppo, a po roční pauze se do TOP 5 vrátila společnost Xiaomi, která loni prodala před 90 milionů smartphonů a „vyšoupla“ z žebříčku čínské vivo.
Poměrně zajímavý je pohled na samotné poslední čtvrtletí, kdy se meziročně prodeje telefonů značky Xiaomi zdvojnásobily, zatímco ostatní značky z TOP 5 zaznamenaly pokles. Čtvrtý kvartál ovládl Apple, který prodal o více než 3 miliony více telefonů než druhý Samsung. Společnost Huawei si udržela třetí příčku, v pohledu na čtvrté a páté místo se od sebe data od IDC a Strategy Analytics liší – u prvního vede Xiaomi, u druhého Oppo.
Trh se smartphony loni podle IDC zaznamenal zanedbatelný pokles 0,1 %, podle Strategy Analytics odvětví rostlo o 1,3 procent.