Lokalizační štítek AirTag se stal v loňském roce jedním z překvapení, kterým se Apple vytasil na dubnové tiskové konferenci. Od té doby si získal spoustu příznivců, ale také odpůrců, a to především z řad bezpečnostních expertů. To ovšem nemělo negativní dopad na jeho popularitu, alespoň to tvrdí známý analytik Ming-Chi Kuo.
AirTag, which has not received much attention, has gradually grown in shipments since its release. Shipment estimations of AirTag reach about 20 mn & 35 mn units in 2021 & 2022, respectively. If AirTag shipments continue to grow, I believe Apple will develop the 2nd generation.
— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) June 19, 2022
Apple dle jeho tvrzení prodal za loňský rok 20 milionů kusů a v letošním roce stihl tento počet navýšit na 35 milionů. Kuo se na základě těchto informací domnívá, že pokud prodeje i nadále porostou tímto tempem, mohli bychom se brzy dočkat nástupce.
Čím by se AirTag 2 mohl pochlubit a zaujmout potenciální zákazníky? Podle některých raných spekulací a uniklých patentů třeba dobíjecí baterií, která by nahradila knoflíkovou CR2032. Dále bychom se mohli dočkat senzoru pohybu, jenž by mohl být využíván pro rozšířenou a virtuální realitu, s níž má Apple do budoucna velké plány.