- Sdílení odkazů na zpravodajský obsah se možná dočká změny
- Musk chce z X odstranit titulky a perexy, které se načítají ze zdrojového textu
- Důvodem je podle něj estetika a boj s clickbaity
Sdílení mediálního obsahu je jednou z klíčových funkcí sociálních sítí – ať už jde o velká vydavatelství, nebo nezávislé weby, sdílení článků je jedním ze způsobů, jak dostat obsah sdělení mezi lidi. Omezená pozornost uživatelů na sítích sice vede k nepopulárním trendům, jako jsou například clickbaitové titulky, avšak ve chvíli, kdy médium má jen chvíli na zaujetí pozornosti čtenáře, nemá příliš na výběr. Sociální síť X je v tomto ohledu ještě o něco málo prominentnější než ostatní vzhledem k tomu, že její obliba mezi novináři je dlouhodobě na vrcholu pomyslného žebříčku.
Konec clickbaitů na X?
Nyní chystá majitel sítě Elon Musk změnu, která se mnohým médiím či uživatelům nebude líbit. V případě, kdy sdílíte na X odkaz na zpravodajský obsah, vygeneruje se k němu náhledový obrázek společně s titulkem a případně perexem. To nicméně podle zdrojů uvnitř firmy přijde Muskovi málo estetické, tudíž v dohledné době plánuje ponechat pouze velký náhledový obrázek. Odstranění titulku a perexu má podle miliardáře nejen zlepšit estetickou stránku, ale také pomáhat s bojem proti clickbaitům.
NEWS: X is changing how news links show up on the timeline.
It will strip out the headline/text so links display only an article’s lead image. pic.twitter.com/yseGs58i3Z
— X Daily News (@xDaily) August 22, 2023
Ačkoli je snaha boje proti chytlavým titulkům pozitivní, na první pohled nebude pro uživatele sociální sítě X jasné, zda se jedná pouze o fotografii či o hypertextový odkaz, jako tomu je doposud. Velmi pravděpodobně tak mnohem méně uživatelů zamíří přečíst si celý článek, kvůli čemuž nejeden zpravodajský portál bude muset přehodnotit, zda se jim přítomnost na X bude vyplácet.
Možností je namísto titulku a perexu využívat text v rámci příspěvku, avšak ten nemá takovou váhu jako titulek s perexem hned u fotografie, přičemž některá média využívají prostoru v příspěvku pro dodatečné informace k odkazu na článek. Kdy Musk plánuje novinku zavést do praxe, není prozatím jasné, avšak s jeho stylem rozhodování se tak může stát v podstatě kdykoli. Jak se k celé záležitosti postaví média, je také záhadou, nicméně se dá předpokládat, že by tento krok nezůstal bez odezvy.