Sledujte nás na YouTube

Kinect končí. Jeho odkaz ale bude dál žít v iPhonu X

Kdysi velmi populární senzor pohybu Kinect k herní konzoli Xbox 360 (a následně i One) po sedmi letech končí. Microsoft oficiálně oznámil ukončení výroby a až vyprodá skladové zásoby, bude s doplňkem, jenž se v roce 2011 zapsal do Guinessovy knihy rekordů jako nejrychleji se prodávající uživatelské zařízení, úplný konec.

Za rozhodnutím stojí v dnešní době již v podstatě neexistující zájem o Kinect, jehož popularita se začala propadat nejvíce s nástupem Xboxu One. Kinect jako takový sice končí, ale jeho technologie žijí dál. Microsoft poznatky z jeho vývoje využil ve svých brýlích pro rozšířenou realitu HoloLens a jisté prvky se dostaly také do rozpoznávání obličeje Windows Hello.

Logo dnes již neexistující izraelské společnosti stojící za originálním Kinectem

Zatímco použití v projektech Microsoftu není nijak překvapivé, málokdo by asi hledal stopy Kinectu u Applu. Opak je však pravdou – mnohokrát diskutované senzory Face ID v nejnovějším iPhonu X v mnoha ohledech připomínají právě Kinect.

Ne snad, že by Apple technologii okopíroval, jednoduše zakoupil společnost PrimeSense, která stála za vývojem původního Kinectu a nyní pomohla již jako součást Applu technologii v miniaturizované formě dostat i do prémiového smartphonu s nakousnutým jablkem ve znaku.

Tip: Podrobné parametry Apple iPhone X (včetně srovnávače) najdete v našem katalogu smartphonů.

Tomáš Krompolc

Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 6.

20 komentářů

  1. iphone7 (neregistrovaný)

    LOL. Dalsi prirustek na microsoftim hrbitove:)

  2. tomas (neregistrovaný)

    Keby bol nutela pri kormidle v case vývoja kinectu tak sa ho ani nedockame. Nic by sa nevyvijalo.

    • qs (neregistrovaný)

      no nevim. Kdyz nasupil vynikly Hologramy , band, surface book..

      • lister0 (neregistrovaný)

        Hololens musel začít vznikat ještě za Ballmera. To rozhodně nevzešlo z éry Nadelly.

  3. Tak to fakt nechápu, vždyť to je stále revoluční věc, že hráč sám je ovladačem…

    • A to chce kdo?:) U hraní se především chce lenošit:) Ale jak je naspáno, defakto to pokračuje v evoluci s VR.

      • Uni a co 100 milionov predanych nintendo wii kde sa primarne hybes ?

      • Ne, tam primárně max. mácháš rukama, resp. v podstatě zápěstím.

      • Hral si na nom ? Alebo kamarat v skole spominal ?

      • Filip (neregistrovaný)

        Pokud vím, tak samo Nintendo tento model, kdy se profilovalo jako “pohybové zařízení” pustilo, protože po prvotním zájmu šly prodeje do kopru. Dnes už má nintendo většinu her bez této funkcionality. Jediné, co se snad udrželo dodnes na všech platformách je Just Dance a tam jsou i jiné způsoby jak Kinect.

        A vzhledem k prodejům Wii U a cílením spíš na občanské dětské hráče bych to za úspěch neoznačoval, možná kdysi ale zrovna Wii je důkazem toho, jak o tyhle pohybové pytloviny není zájem. (a proto taky Nintendo Switch už na pohyb vůbec necílí a bůhví jestli jej nabízí aspoň v nějaké základní míře)

    • Jan (neregistrovaný)

      Koncept je to pekny, ale prevedenie k nicomu. Kinect bol velmi pomaly a velmi nepresny. PS Move ma bavilo daleko viac :)

  4. pet (neregistrovaný)

    skoda, cekal jsem ze konecne udelaji neco co se zapoji do pc a nebude potreba priblbla konzole jako dalsi bedna..

  5. tomas (neregistrovaný)

    Qs… No neviem ale ked nastupil hologrami band a iné hračky už boli vo vývoji. Mozme byt radi že surface zariadenia zatiaľ nezrušil. Asi koli panosovi….

  6. Kukam ze tu malo kto čita cely članok :D

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *