Jedno latté s NFT: Starbucks chce okolo populárního fenoménu vybudovat globální komunitu

kelímek kávy značky Starbucks

Starbucks patří mezi celosvětově nejúspěšnější značky. Ač si o jejich kávových produktech můžeme myslet své, nelze jim upřít silný marketing a dobrou práci se zákazníky. Nyní chce řetězec ze Seattlu rozšířit své pole působnosti a naskočit na populární trend jménem NFT, tedy nezaměnitelné tokeny. Na prezentaci výsledků ze 2. kvartálu roku 2022 přednesli svou vizi generální ředitel Howard Schultz a marketingový šéf Brady Brewer.

NFT od Starbucks nebude sloužit jen pro potěchu oka, ale mělo by zároveň sloužit jako členská karta. „Zkoumáme nové koncepty, jako je například komunitní členství. Představte si kupříkladu, že si zakoupíte digitální sběratelský předmět od Starbucks. Ten bude zároveň sloužit jako propustka do globální Starbucks komunity, která nabídne nové zážitky ve spojitosti s kávou,“ nechal se slyšet Brewer.



NFT pixabay



Nepřehlédněte

NFT je miliardový byznys. Pohádkové zbohatnutí ale může vystřídat strmý pád

Prozatím není jasné, jaké budou z vlastnění NFT od Starbucks plynout konkrétní výhody a proč se firma pro tento krok rozhodla. Vzhledem k historii společnosti, jež se pyšní raným zavedením mobilních plateb či Wi-Fi pro zákazníky zdarma, je pravděpodobné, že její vedení doufá ve zopakování svých úspěchů při zavádění nových technologií dříve, než se to povede konkurenci.

Autor článku
Michael Chrobok
Fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku