Starbucks patří mezi celosvětově nejúspěšnější značky. Ač si o jejich kávových produktech můžeme myslet své, nelze jim upřít silný marketing a dobrou práci se zákazníky. Nyní chce řetězec ze Seattlu rozšířit své pole působnosti a naskočit na populární trend jménem NFT, tedy nezaměnitelné tokeny. Na prezentaci výsledků ze 2. kvartálu roku 2022 přednesli svou vizi generální ředitel Howard Schultz a marketingový šéf Brady Brewer.
For those of you praying that I was kidding, here's the video proof.
In an address today aimed at unionizing workers, multi-billionaire Howard Schultz revealed that Starbucks is going to get into the NFT business "sometime before the end of this calendar year" pic.twitter.com/Jb2rGjgHj4
— Jordan Zakarin (@jordanz.bsky.social) (@jordanzakarin) April 5, 2022
NFT od Starbucks nebude sloužit jen pro potěchu oka, ale mělo by zároveň sloužit jako členská karta. „Zkoumáme nové koncepty, jako je například komunitní členství. Představte si kupříkladu, že si zakoupíte digitální sběratelský předmět od Starbucks. Ten bude zároveň sloužit jako propustka do globální Starbucks komunity, která nabídne nové zážitky ve spojitosti s kávou,“ nechal se slyšet Brewer.
Prozatím není jasné, jaké budou z vlastnění NFT od Starbucks plynout konkrétní výhody a proč se firma pro tento krok rozhodla. Vzhledem k historii společnosti, jež se pyšní raným zavedením mobilních plateb či Wi-Fi pro zákazníky zdarma, je pravděpodobné, že její vedení doufá ve zopakování svých úspěchů při zavádění nových technologií dříve, než se to povede konkurenci.