Domů » Bleskovky » Japonský vlak Maglev překonal svůj vlastní rychlostní rekord, blíží se k 600 km/h

Japonský vlak Maglev překonal svůj vlastní rychlostní rekord, blíží se k 600 km/h

Japonské vlaky jsou právem označovány za jedny z nejmodernějších na světě, jejich technologie a především rychlosti, kterých dosahují, se u nás zdají být tak trochu jako z jiného světa.

Tento týden Středojaponská železniční společnost překonala svůj vlastní rychlostní rekord z roku 2003, kdy její Maglev dosáhl rychlosti 581 km/h. Ten nebyl po dvanáct let překonán, nyní však prototyp nové soupravy Maglev dosáhl rychlosti 590 km/h. Jelikož společnost chystá další zkušební jízdy na příští týden, kdy chce dosáhnout rychlosti až 600 km/h, očekává se, že aktuální rekord nevydrží příliš dlouho.

 


V provozu by se tyto vlaky měly objevit až v roce 2027, nebudou však vozit cestující maximální možnou rychlostí, ale „pouze“ 500 km/h. I přes to se například cesta z Tokia do Nagoji, dlouhá přes 350 kilometrů, oproti vlakům, které na této trati operují dnes, zkrátí o polovinu – na 40 minut.

 

Středojaponská společnost také uvažuje o exportu své technologie, která stojí na magnetické levitaci (odsud název Maglev), do Spojených států. První trať by měla spojit New York a Washington DC, zatím se o ní však jen spekuluje. Můžeme pouze doufat, že by se tato technologie jednou mohla objevit i u nás a drasticky zkrátit dobu cestování, ať už napříč Evropou, nebo jen v rámci České republiky. Vzhledem k vysokým provozním nákladům se však nabízí otázka, zda by se investice do budování těchto tratí u nás vyplatila.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.
avatar
600
  Sledování diskuze  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jenda.69
Anonym
jenda.69

Je to pěkné, ale asi nechápu návaznost na zaměření SmartManie.

lerion (neregistrovaný)
Anonym
lerion (neregistrovaný)

Takových miliard a z 80 min cesty udělají 40 min?

Martin (neregistrovaný)
Anonym
Martin (neregistrovaný)

Maglev je ale Německý vynález tak nevím proč píšete „Japonský“… Ten systém vyrábí Siemens a v roce 1990 byl plán postavit trať z Berlína do Moskvy z Berlína do Kyjeva a z Berlína do Soluně před Prahu, Pardubice a Brno…

Johnnny
Anonym
Johnnny

Princip mozno pochadza z Nemecka, ale vlaky na nom zalozene vyrabaju aj Japonci, alebo sa mylim ?

RTFM (neregistrovaný)
Anonym
RTFM (neregistrovaný)

MARTIN: nikde v článku jsem se nedočetl o tom, že by psali, že maglev je japonský vynález. A to ani v nynější podobě článku, tak ani v případně původní podobě na feedly. Asi čtu nepozorně…

Píšeš o nějakém systému, který vyrábí Siemens. Ale nějak netuším, proč by to nemohl dělat třeba někdo jiný. Vždyť magnety ani magnetickou levitaci nemá Siemens patentovanou