Podle průzkumu společnosti Counterpoint Research trh s chytrými hodinkami mezi lednem a březnem 2022 vzrostl o 13 %. Velcí hráči, jako jsou Apple, Samsung nebo Xiaomi, si v meziročním srovnání polepšili i přesto, že čtvrtletně zaznamenali 24% propad. To ale není nic neobvyklého, protože vánoční období lze jen těžko na začátku roku překonávat.
Tahounem byl Apple, který opět navýšil svůj celkový podíl na trhu a meziroční prodeje mu stouply o 14 %. Klíčem k úspěchu je v případě Apple Watch věrnost značce u většiny zákazníků, kteří už v ekosystému amerického giganta jsou díky iPhonu nebo jinému jablečnému zařízení. Ačkoliv Huawei stále drží třetí pozici, na mezinárodních trzích ztrácí a svou pozici buduje především v domácí Číně.
Podle analýzy většina klíčových trhů stran chytrých hodinek meziročně vyrostla. Pouze Evropa se plus minus drží loňských čísel a nezaznamenala tak významný nárůst. Částečně je na vině válka na Ukrajině, která narušila logistické proudy, ale také vzbudila obavy části obyvatelstva. V druhém čtvrtletí ale můžeme očekávat podobné problémy.
V kategorii dražších hodinek nad 15 tisíc Kč je jednoznačným lídrem značka Garmin. Naopak velký propad vidíme u společnosti Fitbit, která od akvizice Googlem nepředstavila žádný nový produkt.