Možná jste si všimli nových funkcí na domovské stránce aplikace Instagram. V navigační liště přibyly dvě nové ikony. Jedna vás zavede k Reels a druhá k Obchodu, který na Instagramu nedávno vznikl. Tato změna jasně ukazuje, kam chce Instagram své uživatele směřovat.
Další změnou je přesun ikony srdce pro notifikace do horní části vedle vlaštovky, která slouží pro soukromé zprávy. K těmto ikonám se přidá ještě tlačítko pro vytvoření nového obsahu. Ve výsledku tedy v dolní liště zůstane pět ikon a v horní liště budou celkem tři.
To, že Instagram začleňuje Reels mezi základní ovládací prvky už několik měsíců po spuštění, svědčí o tom, že se nová služba těší oblibě. Instagram tím ale také jde tvrdě po krku konkurenčnímu TikToku, který na krátkých videích „vyrostl“. Naopak funkce IGTV se stále svého tlačítka na domovské stránce nedočkala, patrně zatím nesklidila takový úspěch jako Reels.