Domů » Bleskovky » Hyundai Ioniq 5: pohodlný hatchback s rychlým nabíjením a dojezdem 500 km

Hyundai Ioniq 5: pohodlný hatchback s rychlým nabíjením a dojezdem 500 km

Ani Hyundai v segmentu elektromobilů nezahálí a dnes odhalil nový model Ioniq 5: menší CUV s dojezdem 500 km a obousměrným nabíjením. Bude stát na platformě E-GMP a do prodeje půjde ještě během první poloviny letošního roku.

hyundai ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 přichází s ostrými rysy

Co se týče designu, Ioniq 5 se inspiroval u konceptu Hyundai Pony Coupe z roku 1974. To je vidět především na ostřejších tvarech a „zamračené“ přídi.

Několik zajímavých prvků ale můžeme najít také uvnitř vozu. Středový panel mezi řidičem a spolujezdcem je možné jednoduše posouvat, takže k nástupu do vozidla lze využít levé i pravé dveře, což se v městském provozu může hodit. Většina interiérových prvků je vyrobena z ekologických materiálů, jako jsou např. recyklované PET lahve nebo recyklované tkaniny. Sedadla je možné polohovat téměř do horizontální roviny.

hyundai ioniq 5 2021 3
V interiéru jsou použity ekologické materiály

V nabídce najdeme dvě varianty baterie – 58 kWh a 77,4 kWh. Dojezd 500 km je spíše orientační, protože vůz zatím neprošel evropskou homologací. Finální hodnota tedy může být o pár desítek kilometrů nižší.

IONIQ 5: Ultimate Camping

Kromě slušného dojezdu bude Ioniq 5 disponovat také velmi rychlým dobíjením. Díky nabíjení pomocí 800 V zvládne doplnit baterii až na 80 % kapacity během pouhých 8 minut. Ještě zajímavější je ale možnost zpětného dobíjení, kdy pomocí elektromobilu můžete nabíjet další zařízení.

Jedna zásuvka je umístěna za přední řadou sedadel a druhou najdete v exteriéru. Nabízí se tedy nabíjení elektrokol, skútrů nebo kempingového vybavení. Zpětná nabíječka dosahuje výkonu 3,6 kW a funguje, i když je vozidlo vypnuté.

hyundai ioniq 5 2021 2
I zezadu to Ioniqu 5 sluší

Hyundai bohužel zatím neodhalil cenu nového elektromobilu, můžeme tedy pouze odhadovat, že se bude nacházet někde mezi 750 000 Kč a 1 000 000 Kč s DPH.

Adam Bělunek

Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

10 komentářů

  1. Jako vypadá fakt dobře a ten čistý interiér bez středového tunelu se mi fakt líbí.

  2. Vypadá fakt dobře. Když člověk/designér srovná třeba s VW ID, který je snad dílem nějakého tragéda z Citroenu, tak je zároveň potěšen i velmi znechucen 😀

    • ID imho vyzera velmi v pohode :)

    • To já bych si k VW ID představoval přesně tento „ostrý německý“ design a ne levný „citroenový“ jak na auto, co stojí 200 tis. Kč :) Celkově opravdu nerozumím, proč VW nepoužilo stávající design a „vyrobili“ raději tak levný design na auto, které teda rozhodně není levné.

    • No ja nie som designer, pozeram na to skor pocitovo, ale ID mi napriklad od Golfu nepride az tak vzdialeny, zatial co napriklad v tomto vidim trochu Peugeotu.

      Cim teda nehovorim, ze je na tom nieco zle. Nove Peugeoty vyzeraju dost solidne.

      Jedine co by som na ID prekopal je ten interier, konkretne ten „tablet“. Obecne mi tablety nevadia, ale nie som fanusik toho lichobeznikoveho tvaru co ma myslim napriklad aj i30.

    • bkf1: Tak že s podobně konzervativníma firmama jsem pracoval, tak ti to rád vysvětlim. Oni maj teď tuny výrobních linek na spalovací motory. A nejsou to jen VW, potřebujou prodávat škodovky a všechny další auta v koncernu a tak nepotřebují vytvářet si sami sebou konkurenci děláním progresivních vozů, co celý segment začnou rychle proměňovat. Oni potřebujou dojet to co dělaj teď a pomalu přejít na elektromobilitu a do trhu, který je stabilní. Samozřejmě tím, že Honda, Hyundai a další značky, které tohle netrápí zalistovávaj moderní elektrická auta (ovšem pořád dosti limitně), musí i obří koncerny tohle udělat a zalistovat nějakou elektrickou šunku „aby se neřeklo“.

      Dobře je tohle vidět i na koncernu Jaguar Landrover, který tím, že neni tak vyžraný jako VW si klidně může oznámit, že všechny Jaguáry budou elektrický :D

  3. Pokud mi tu někdo sleduje delší dobu, tak ví, že fakt nejsem fanda Hyundai. Ty auta mi přijdou otřesný. Řídil jsem Santa Fe i i30 a možná někomu to přijde OK, ale za mě se ty auta prostě chovají naprosto mimozemsky. Ať je to nastavení brzd, divné chování na ledu… Prostě nic pěknýho. Mimo to se mi nelíbí. Ioniq 5 naproti tomu je za mě naprostá pecka. A to teď mluvim jen o designu, který vychází z Hyundai 45 (parádní koncept inspirující se z toho nejlepšího z Bauhausu). Teším se, až si to někde zajedu a fakt doufám, že to nebude ještě víc mimozemský auto, než ty předtim.

  4. Ten exterier az na par dost divnych elementu (ty kola jsou naprosto vohavny, stejne tak ty podbehy a ten obcasny element s rovnobezkami ala starsi ferrari je totalne mimo) vypada dost super. Ten interier ale neskutecne levne vypadajici – vetsi displej a zbytek panelu vybranych ze srotiste, kazdy panel z jineho auta nejspis.
    Jak pisou ostatni hore, rozhodne hezci nez ID a francouzska auta bych do diskuze o designu vubec nebral, ty jsou v soucasne dobe na absolutnim dne.

  5. Proč si tohle auto nekoupit :
    1. reálný dojezd je úplně někde jinde
    2. auto bylo stvořeno aby člověku usnadňovalo život, v tomto případě je to naopak (stres jestli dojedu či nedojedu, pokud budu náhle potřebovat někam odjet a nemám nabito mám smůlu)
    3. po 5 – 8 letech se s elektroauta stává elektroodpad má nulovou hodnotu, nebo zaplatíte za výměnu baterek 30 až 90 % z ceny vozu ( kdo si vymění baterku u mobilu ? , raději si koupí nový )
    4. celkové emise elektromobilů jsou vyšší než u spalovacích motorů
    5.Porsche vyvinulo syntetické palivo které již brzy bude uvedené do reálného provozu, tak že elektromobily už nemají smyl
    6. cena elektromobilu je podstatně větší než u auta se spalovacím motorem

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).