Čínský gigant Huawei po sankcích ze strany Spojených států zažívá znatelný pokles. S omezeným přístupem k technologiím a softwaru se obr z Říše středu příliš dobře nepopasoval, o čemž svědčí kontinuální propad podílu na západních trzích. Vedení společnosti a fanoušci značky Huawei se mohli alespoň nějakou dobu uklidňovat, že domácí čínský trh dříve světovou jedničku podrží.
Čísla bohužel tento předpoklad nepotvrdila. Dříve prominentní značka se na domácím trhu také propadá a podle dat IDC už nepatří mezi top 5 největších výrobců chytrých telefonů v Číně. Pozici Huawei zaujala jeho dřívější dceřiná společnost Honor, jež zvládla dodat na trh 6,9 milionu telefonů, čímž si zajistila tržní podíl 8,9 procenta a páté místo v žebříčku největších výrobců chytrých telefonů.
Dařilo se také ostatním značkám. Apple vykázal meziroční nárůst o 17 procent při dodaných 8,6 milionech kusů zařízení a podobně je na tom také Vivo a Oppo, které zaznamenaly růst 23,6 procenta (18,6 milionu kusů zařízení), respektive 17,3 procenta (16,5 milionu kusů zařízení). Nejúspěšnější firmou za 2. čtvrtletí 2021 je ale bezesporu Xiaomi, které meziročně vzrostlo o 47 procent a na trh dodalo 13,4 milionu smartphonů.
Celkové dodávky smartphonů na čínský trh za druhé čtvrtletí 2021 činily 78,1 milionu kusů, což je meziroční propad o 11 procent. Na vině je podle analytiků globální nedostatek čipů a s tím související absence většího počtu modelů.