AKTUALIZOVÁNO
Huawei zaslal vyjádření serveru XDA Developers, v kterém oznámil, že reklamy už ze svých serverů odstranil a jejich šíření by mělo být ukončeno. Pokud jsou už však do vašeho telefonu staženy, může být nutné je manuálně odstranit.
Společnost nicméně nijak neupřesnila, jak se reklamy do wallpaperů dostaly. Ať už šlo o omyl či záměr, je nicméně jasné, že předchozí tvrzení o vině aplikací třetích stran bylo nepravdivé.
Původní text
Uživatelé z mnoha zemí světa hlásí, že se jim na zamykací obrazovce jejich smartphonu Huawei začaly zobrazovat reklamy. A to vše prý zcela bez jakéhokoliv svolení či změny konfigurace.
Huawei se proti těmto obviněním ohradil a tvrdí, že se záplavou reklam nemá nic společného. To se však vzhledem k okolnostem zdá poněkud nepravděpodobné.
Kdo může za reklamy na ubytování?
Všichni zasažení uživatelé totiž používají „tovární“ sadu wallpaperů nazvanou Magazine Unlock, která obsahuje měnící se balík fotografií krajiny. A právě do něj podle zjištění uživatelů přibyla (minimálně) čtveřice snímků s logem známého webu Booking.com.
https://twitter.com/BeckersCeel/status/1138904770289262592
Tyto konkrétní snímky lze z rotace odstranit, což minimálně dočasně problém vyřeší. Reklamy se také nezobrazují v případě, že používáte jakékoliv jiné tapety než zmiňovaný balíček Magazine Unlock. Navzdory vyjádření Huawei je tak poněkud nepravděpodobné, že by za náhlým výskytem reklam stála nějaká třetí aplikace, jak se snaží zástupci firmy naznačit.
@Huawei_Europe Why is there advertisement on my lock screen?! Have I signed up to this in some small print T&C somewhere? pic.twitter.com/w6zS9ysuwk
— RAYZ (@justicefingers) June 12, 2019
Huawei by nebyl první, kdo v prostředí systému zobrazuje reklamy. Činí tak u svých přístrojů například Amazon, nebo Xiaomi, které se mimochodem počet reklam chystá omezit. Obě společnosti však zobrazování reklam nijak netají a zákazník předem ví, do čeho jde.
Pokud by se skutečně ukázalo, že Huawei bez svolení uživatelů začal zpětně zobrazovat reklamy, jistě by to nepomohlo již tak dosti pošramocenému mediálnímu obrazu firmy.