Společnost Nvidia platí za průkopníka v technologických novinkách týkajících se počítačové grafiky. Na vývojářské konferenci Game Developers Conference (GDC) představila společnost Nvidia dvě nové technologické ukázky. Obě se týkají prezentace technologií pro GeForce RTX na zařízení využívajícím architekturu ARM zastoupenou procesorem MediaTek.
První demoverze představila hru Wolfenstein: Youngblood s ray tracovanými odrazy v reálném čase a s funkcí DLSS, jež využívá umělou inteligenci pro navýšení výkonu při zachování ostrého obrazu. Nvidia také ukázala demo The Bistro pro ARM běžící s ray tracingem v reálném čase, zapnutým RTX Direct Illumination (RTXDI) a Nvidia Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD). Vše běželo na platformě MediaTek Kompanio 1200 ve spojení s GPU GeForce RTX 3060.
„Wolfenstein: Youngblood je první RTX PC hrou, která byla předvedena na systému založeném na architektuře ARM. Jde o důkaz flexibility, výkonu i možnosti snadné optimalizace enginu iD Tech,“ řekl Jim Kjellin, technologický ředitel společnosti MachineGames. „Hra na enginu iD Tech běžící na procesoru ARM se zapnutým ray tracingem je významným krokem na cestě k novým platformám otevřeným všem herním vývojářům,“ dodal.
SDK RTXDI, NRD a RTXMU pro ARM a operační systémy Linux a Chromium jsou již k dispozici. RTXGI a DLSS je budou brzy následovat.
„RTX je nejprůlomovější technologií, která se v posledních dvou desetiletích objevila v počítačových hrách,“ uvedl PC Tseng, generální ředitel divize inteligentních multimédií společnosti MediaTek. „Společnosti MediaTek a NVIDIA pokládají základy nové kategorie vysoce výkonných počítačů založených na platformě Arm,“ doplnil Tseng.