HMD Global: Nokia 7 Plus data do Číny neukládala, citlivé údaje jsou v bezpečí

Nedávno jsme psali o zjištění norského serveru NRK, podle nějž Nokia 7 Plus (recenze) odesílala data na čínské servery. Mělo jít o nezašifrované informace o poloze, sériovém čísle přístroje a čísle SIM karty.

Společnost HMD Global, stojící za mobilní značkou Nokia, však nyní vydala prohlášení, v němž ubezpečuje, že se citlivá data nedostala k žádné třetí straně.

HMD Global: pokud nejste v Číně, vaše data jsou v bezpečí

Interní vyšetřování ukázalo, že se i do mezinárodní varianty Nokie 7 Plus dostal aktivační klient určený pro Čínu. Ten se skutečně zmiňovaná data pokoušel odeslat, nicméně podle zprávy zveřejněné společností reálně k žádnému zpracování dat čínskými servery nedošlo. Vše navíc prý bylo vyřešeno únorovou aktualizací, kterou již má naprostá většina prodaných přístrojů nainstalovanou. Firma také odmítla spekulace o tom, že se problém mohl týkat i jiných modelů.

nokia data collection infografika

V rámci transparentnosti však HMD Global ve zprávě uvádí také své důvody pro sbírání určitých uživatelských dat. Ta jsou prý primárně odeslána při prvním spuštění z důvodu aktivace záruky. V případě, že souhlasíte s účastí v programu zlepšování uživatelského zážitku, mohou být průběžně odesílána i další statistická data. Společnost se však dušuje, že jde o data, na základě nichž nelze identifikovat konkrétního uživatele.

Co se týče místa uložení dat, všechny přístroje prodané v USA, Evropě a Indii odesílají informace na servery provozované Amazonem v Singapuru. Zástupci HMD Global upozorňují, že Singapur má velmi přísné zákony na ochranu soukromí a proces ukládání se pochopitelně řídí i další legislativou, jako je například v případě EU známé GDPR.

Jedinou výjimkou jsou tak přístroje prodané v Číně. Ty musejí na přání tamního režimu data čínských uživatelů ukládat fyzicky na území Číny, přičemž o jejich bezpečnosti bychom si nedělali iluze.

Máte nainstalovanou opravu? Zjistíte to v nastavení

Jak již bylo řečeno výše, aktualizace opravující tento problém byla vydána již v únoru. Pravděpodobně ji tak už máte nainstalovanou, avšak existuje způsob, jak to manuálně zkontrolovat.

V nastavení „O telefonu“ se podívejte na položku „Číslo sestavení“. Pokud je zde jeden z následujících kódů, aktualizace již byla nainstalována.

  • 00WW_3_39B_SP03
  • 00WW_3_22C_SP05

Jestliže je vaše číslo sestavení jiné (a máte Nokii 7 Plus), můžete aktualizaci manuálně vyhledat v Nastavení > Systém > Pokročilé > Aktualizace systému.

Tomáš Krompolc

Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 6.

19 komentářů

  1. Johny (neregistrovaný)

    Jo, tak když to řekli, tak je to určitě pravda. Proč by lhali :D

  2. Tomáš Pavelka (neregistrovaný)

    Komunistickému odpadu nevěřím ani půl slova.

  3. Nakonec se prokázalo že to tak horké zase není a výrobce se k tomu postavil čelem, tedy aktualizace problém vyřešila, apple se chová podobně, škoda že totéž nejde říci o sony, lenovo/a motorola,Samsung,lg a dalších….pixely vůbec nezminuji ty jsou plně pod taktovkou google

  4. lukass71

    No, ze by zrovna Singapur mel byt nejaky uteseni… Tam ty zakony o soukromi taky nejsou kdejak ruzovy. Jinak teda nejaka zprava od spolecnosti, ktera za to je zodpovedna, fakt nevim jestli by melo byt nejaky uteseny–

    • katoo (neregistrovaný)

      Mám problém se svou N7Plus Single, nechodí mi aktualizace.Sestavení mám 00WW_3_39B_SP01.
      Nevíte, jak postupovat?

      • citlivka (neregistrovaný)

        Nemáte vodafone? rád zdržuje aktualizace. Doporučuji zkusit sim např. tmobile. :)

  5. Doporučim se poptat zde na diskuznim fóru, případně MM, Xda Developers a dalších.
    Pokid nechceš čekat na odpověď dlouho, a máš vše v uctu zazalohovane, vyhledej aktualizace ručně pokud to jde, co se nabízí HR ale to už je jen na tvém rozhodnutí.
    Také záleží pro jaký region telefon máš, u Nokie by neměl být problém, ale stává se že updaty jsou vypouštěne po vlnách a nezbývá než čekat.

  6. katoo (neregistrovaný)

    Ruční vyhledávání aktualizací bez výsledku. HR jsem dělal 3 dny zpět. Žádná změna.

  7. tomas (neregistrovaný)

    Zbytocne strasenie ľudí. Každý výrobca zbiera data a verím ze aj každý stat, hlavne usa

    • To jistě, otázka je zda daný „sběratel“ s tebou sdílí hodnoty… Furt dokola.

      • Tak jestli to chapu spravne cituji co někdo psal jinde zcela: Porad keposi aby nas sledovali spojenci když uz jsme namorani v organizaccih jako je EU ci NATO nez cina…botabene oni se nmahat nemuseji temner vse o nas vedi…o me třeba uplne vse ne a nejaky bl.c z horni dolni casti prahgy je fakt nezajima.

  8. katoo (neregistrovaný)

    Vodafone nemám, jedu přes O2.

Napsat komentář

Tip: Nechcete pokaždé vyplňovat požadované údaje? Vytvořte si na SMARTmanii uživatelský účet ;-)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.
Vyžadované informace jsou označeny *




Sahifa tracking pixel