Domů » Bleskovky » Grafika v Unreal 4 engine je tak dokonalá, že ji téměř nerozeznáte od skutečnosti

Grafika v Unreal 4 engine je tak dokonalá, že ji téměř nerozeznáte od skutečnosti

Společnost Dekogon Studios, zabývající se outsourcováním výtvarné stránky her, zveřejnila video a rendery z nejnovější verze enginu Unreal 4, které jsou skoro k nerozeznání od reality. K neuvěřitelně detailní grafice velkou měrou přispívá technologie ray tracing, která umožňuje velmi realistické světelné zpracování scény.

Unreal 4 z dílny studia Epic je již několik let jedním z nejpopulárnějších a nejrozšířenějších herních enginů současnosti a běží na něm hity jako Gears 5, Borderlands 3, PUBG, Fortnite, Star Wars Jedi: Fallen Order nebo The Outer Worlds.

Dekogon Unreal Marketplace - Warthog Highschool Basketball Gym (UE4) - Spin Transitions

Martin Duchoslav

Technologický nadšenec, který si ze zájmu o technologie udělal práci. Původním profesním zaměřením politický komentátor. Mám rád počítačové hry, tenis, odbornou literaturu (média, psychologie…) nebo vymýšlení slovních hříček typu erfurtský elektrotechnik elegantně experimentoval s echt endéráckým elektromotorem.

14 komentářů

  1. Josef Pokorný

    Mno pracuji s nejnovějšímí verzemi unrealu již několik let a žádný zásadní posun za poslední rok nenastal. A jestli autor nerozezná ty odlesky jak psí kule od reality tak by měl možná navštívit očního.

  2. Je celkem vtipné, jak se všichni snaží, aby hry nebyly rozpoznatelné od reality a nakonec všichni hrají Minecraft a podobné graficky zpracované hry… Ona je totiž vždy na prvním místě hratelnost a až potom pozlátko.

    • No ja nevim, ale podle me poslednich par let dokazuje opak – s hrama jako pubg/fortnite/rocket league a podobne. Samozrejme porad vychazi nadherne vypadajici tituly, ale prijde mi, ze ta hlavni era tohohle uz presla. Od nejake BF3 se uz ta grafika az tolik proste nezmenila imho.

    • Miroslav Fuciman

      Proč hraji Brutaldoom a ne BF5 ? úplně souhlasím.

    • Jo, to je fakt hodnotnej komentář tohle… Je vidět, že do diskuze vstoupil expert. Jen bych tě rád upozornil, že není podstatné to, co tobě připadá „vtipné“, ale to, jaký mají lidé možnosti. A je rozdíl, když máš v grafice maximální možnost dostat se na úroveň minecraftu a na úroveň reality.

      • Jenže on má pravdu. Místo, aby vycházely graficky úchvatné tituly vychází hry jako omalovánky typu Fortnite. Vážně to vypadá, jakoby šla době zpět a vracíme se ke hrám typu Prince of Persia, Stačí se podívat, co se propaguje na Apple Arcade. Prostě šílený..

      • Mapravdu: Skoro bych se vsadil, ze na tom proste ma obrovsky podil rostouci popularita her na prenosnych zarizenich oproti PC ale i treba konzolim.

  3. Také se přikláním k té hratelnosti, grafika pro mě není moc důležitá (resp. když bude třeba na úrovni Half-life 2, tak nemám důvod k námitkám).

  4. Miroslav Fuciman

    No ad 1 tohle není žádný zázrak grafilky a Ad 2 o grafilku u her nejde ani omylem – pokud člověk tedy nesedí primárně u Louzole . Mám PC od 286 někdy v roce 94 a pořád zastávám názor že lidská představivost je mnohem funkčnější než sebelepší grafika – Princ of Persia . rotoskop a pár pixelů a dávka fantasie v podvědomí udělají víc než věci typu BF 5 se stupidním obsahem a grafikou který uráží každého veterána 2 světové . Proč tedy dnes lidi hrají na PC radši Brutaldoom v původní grafice ??? asi to bude hratelnost a to je to co dnešní herní společnosti nechápou – ano tebe EA a UBI myslím .Jedinné hry kde osobně preferuji grafiku jsou Letecké simulátory protože i přes nesporné kvality IL2 1946 radši zapnu ten nový nebo třeba DCS protože tam tu iluzi chci ( oproti zde ukázanému stadionu jsou letecké simulátory graficky uplně jiný level ) a hratelnost tam do jisté míry nehraje roli protože hratelnost si stavím Já sám . Zde zmiňovaný Minecraft je to samé, hromada kostiček a hraj si. ( mám malé děti takže minecraft nepotřebuji kostek mám plno :D ) U filmů mi to přijde stejné . Proč ten starý vetřelec děsí do teď i když je to loutka a Avatar za miliardu …. nechám na posouzení .

    • „U filmů mi to přijde stejné.“

      To je samozrejme naprosta blbost a naopak urazka celeho cinematickeho odvetvi.

      • Miroslav Fuciman

        Filmů na kterých jsem se podílel není úplně málo a mám jakýsi vhled který se těžko přenáší nebo popisuje . ale nechal jsem to na posouzení . Práce filmařů v jakékoli profesi si velmi vážím nejen protože jsou to kolegové ale i proto že vím kolik je s tím práce . A nezlobte se na mne ale už dlouho filmy nesleduji protože většinou koukám na pro Vás nezajímavé detaily a děj mne většinou úplně mine ( často proto že je mizerný ) Pořád stojím za tím že je mnohem realističtější pohybující se loutka nebo člověk v masce než sebelepší počítačová postprodukce ve studiu a nevím o filmu kdy bych to nepoznal . Myslíte že Predátor by byl lepší kdyby byl udělaný na ve studiu a naklíčovaný na někoho v zeleném ? Já na – ale jsou hodně dobré věci -Glum ( jenže tam to je dotažené do neuvěřitelna a stejně je to počítač . Starý Bladerunner a ten nový je stejná písnička . Staré hvězdné války a ty nové ? čemu přirozeně věříte ? Přeefektováno není lepší .

  5. Miroslav Fuciman

    Pane Duchoslave proč byl můj komentář smazán ? Vás platí EA nebo UBI ? myslím že to bylo k tématu ?

    • Váš komentář nebyl smazán, jen ho náš systém zadržel ve frontě a bylo nutné jej ručně schválit.

      • Miroslav Fuciman

        Aha děkuji tento post tím pádem smažu pokud můžu . nebo to udělejte Vy prosím . Děkuji a hezký večer .

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).