TOPlist

Google pro všechny: nabídne své Mapy i portrétní režim fotoaparátu

Americký vyhledávací gigant Google se v posledních týdnech otevírá světu a developerům začíná nabízet své technologie. Mezi širokou škálu vývojářů se tak dostává portrétní režim, mapové podklady či prostorový audio kit pro rozšířenou a virtuální realitu.

U prvně zmíněné technologie se jedná o podobný nástroj, který využívají ke svým portrétovým fotografiím s bokeh efektem telefony Pixel 2(XL) od samotného Googlu (recenze). Ty se nespoléhají, jako mnoho jiných výrobců, na dvojitý fotoaparát, ale působivých výsledků jsou schopné dostahovat i za pomoci jedné čočky a pokročilé technologie neuronových sítí. Jak bylo předesláno, nejedná se o stejné algoritmy jako u telefonů Pixel a Google tímto krokem doufá v objevení nových možností této technologie.

Dalším krokem k realističtějším zážitkům z hraní mobilních her je pak publikování mapové platformy, na které budou moci stavět vývojáři her s rozšířenou realitou. Jedná se o pravidelně aktualizované mapové podklady, ve kterých budou moci tvůrci her měnit prostředí jak se jim zlíbí. Mnohé známé památky se ve virtuálním světě změní na jiné objekty, silnice i domy pak mohou sloužit pro plnění úkolů. Jedním z nápadů je například využívání hotelů pro léčení postavy v rámci hry, jak se na tento nápad budou tvářit provozovatelé hotelů je prozatím ve hvězdách. Google by tento tah nicméně mohl spojit s promo akcemi a například nutností si v hotelové restauraci něco zakoupit.

Na zmíněné mapové platformě již vznikají tři herní tituly, kromě Jurassic World AliveThe Walking Dead: Our World se chystá i Ghostbusters World. Google o platformě mluví jako o velmi jednoduše aplikovatelné, brzy se tedy dočkáme i dalších her, které budou využívat aktuální lokaci hráčů v reálném světě.

Prozatím poslední sdílenou technologií je pak 3D audio kit pro využití jak v rozšířené, tak i virtuální realitě. Tím by měl být zabezpečen kvalitní zvukový podklad, který ještě umocní pocity z hraní, či jiných aplikací využívajících zvukové efekty.

Autor článku David Preiss
David Preiss

Kapitoly článku