- Game Pass podle všeho nemusí být pro vývojáře tak výhodný, jak Xbox tvrdí
- Phil Spencer ve svém prohlášení z roku 2018 uvedl, že zařazení hry do předplatného má pozitivní dopad na prodeje
- Regulátorům ale tvrdí, že naopak po zařazení do Game Passu prodeje klesají
Jednou z velkých konkurenčních výhod konzole Xbox je předplatné Game Pass. Za drobný poplatek získají hráči přístup ke stovkám her včetně celé řady exkluzivit z dílny Microsoftu. Ačkoli někteří vidí v tomto obchodním modelu budoucnost hraní, už od vzniku Game Passu visí ve vzduchu otázka, nakolik se takový přístup vyplatí nejen samotnému Microsoftu, ale především herním vývojářům a distributorům.
V souvislosti s akvizicí Activision Blizzard nicméně vyplula na povrch zajímavá informace. Podle britského regulátora Competition and Marketing Authority (CMA) totiž vedení divize Xbox předložilo informace, ze kterých lze usoudit, že zařazení hry do předplatného Game Pass má negativní vliv na její prodej. Přitom ještě v roce 2018 šéf herního oddělení Microsoftu tvrdil, že je tomu přesně naopak.
„Když umístíte hru jako Forza Horizon 4 do Game Passu, bude ji hrát více lidí a na základě toho si ji koupí více hráčů,“ prohlásil před pěti lety Phil Spencer. Na otázku, zda naopak si zájemci o hru raději nekoupí spíše levnější předplatné, svou odpověď rovněž potvrdil: „Ne, hráči hrají hry na základě toho, co baví ostatní.“
Jak ale nyní upozornil server GameIndustry, Microsoft předložil regulátorům informace, že v prvních 12 měsících od zařazení hry do Game Passu klesnou její prodeje. Je otázkou, jestli Spencer ve svém dřívějším prohlášení lhal, či naopak se nyní snaží snížit význam předplatného před regulátory.