- Sázka na snímek o F1 se Applu vyplácí, aktuálně jde o nejvýdělečnější snímek v historii společnosti
- Za prvních deset dní překonal i Zabijáky rozkvetlého měsíce či Napoleona
- Do černých čísel se ale film prozatím ještě nedostal
Ať už jste fanoušky královny motorsportu F1, nebo vás svět rychlých vozidel naprosto míjí, pravděpodobně jste zaregistrovali nový snímek s prostým názvem F1 (ČSFD: 84 %), který je aktuálně promítán nejen v českých kinech. Za ním stojí sám Apple, jenž do jeho produkce investoval skutečně nemalou částku – podle odhadů film stál něco mezi 200–350 miliony dolarů (v přepočtu cca 4,1 až 7,3 miliardy korun), což z něj dělá nejdražší snímek, který vznikl v produkci giganta z Cupertina.
F1 s Bradem Pittem hlásí úspěšný start
Tuto metu nicméně nebylo tak těžké překonat, neboť Apple má na svém kontě kromě F1 jen čtyři snímky, z nichž Vezmi mě na Měsíc (celosvětové tržby 42 milionů dolarů, cca 880 milionů korun) a Argylle: Tajný agent (celosvětové tržby 96 milionů dolarů, cca 2 miliardy korun) byly diváckým propadákem. Další dva, už o poznání úspěšnější, jsou Zabijáci rozkvetlého měsíce Martina Scorseseho (celosvětové tržby 158 milionů dolarů, cca 3,3 miliardy korun) a Napoleon Ridleyho Scotta (celosvětové tržby 221 milionů dolarů, cca 4,6 miliardy korun).
I oproti nim je F1 skutečně trefa do černého – podle serveru Variety film vydělal 146 milionů dolarů (cca 3 miliardy korun) během prvního víkendu a za prvních deset dní v kinech utržil přes 293 milionů dolarů, tedy přibližně 6,1 miliardy korun. Do černých čísel se tak snímek prozatím ještě nedostal, nicméně je na velmi dobré cestě, aby se tak stalo. Důležitým kouskem v mozaice je i promítání v kinech IMAX (v Česku je pouze jediné v Praze), ze kterých film utržil 60 milionů dolarů (cca 1,2 miliardy korun), čímž se podílí na 20 procentech celkových prodejů vstupenek.
Mimo Spojené státy se filmu s Bradem Pittem v hlavní roli nejvíce dařilo v Číně (22 milionů dolarů, cca 460 milionů korun), Spojeném království (17,3 milionu dolarů, cca 362 milionů korun) či Mexiku (12,3 milionu dolarů, cca 257 milionů korun). O propadák nejde ani v tuzemských kinech – celkové tržby z českých kin jsou v současné chvíli přes 18 milionů korun, přičemž na film zavítalo takřka 90 tisíc diváků. Poté, co snímek zmizí z nabídky kin, se přesune na platformu Apple TV+, kde by se měl objevit později v letošním roce.