TOPlist

Faceliftovaný Hyundai i30 N je hezčí, silnější a s automatickou převodovkou

Hyundai i30 N

Když korejská automobilka Hyundai představila i30 N, jen málokdo dle papírových specifikací věřil, že tohle auto bude fungovat tak skvěle. Papír je však jedna věc a reálná zkušenost věc druhá. A vy jistě už i díky našemu testu víte, že Hyundai i30 N je geniální auto, ačkoli se jednalo o první hothatch s logem Hyundai.Hyundai i30 N

Opravdu se nebojím použít slovo geniální. Za prvé jsou jeho jízdní vlastnosti skvělé, zvukový doprovod fantastický, a to vše při ceně, která se vejde pod jeden milion korun. Ne nadarmo titulek mého testu byl, že zábava za volantem není otázkou milionů. Hyundai i30 N se neskutečně povedlo, ale nyní byl čas ho trošku – počítačovou terminologií řečeno – aktualizovat.

Nový vzhled exteriéru i novinky v interiéru

Facelift přinesl nové LED světlomety ve tvaru písmene V i přepracovanou masku chladiče. Varianta hatchback nabízí inovovaný design přední i zadní části, zatímco v rámci varianty fastback se záď vozu nemění. Hatchback je i nadále vybaven velkým zadním spoilerem. Image sportovního vozu u modelu i30 N završují dvě velké koncovky výfuku integrované do difuzoru ve spodní části zadního nárazníku. Minimálně z fotografie to vypadá, že modernizace „Nku“ prospěla.

Hyundai i30 N

V interiéru stále najdete klasické analogové budíky, které zahrnují mimo jiné aktivní variabilní červené pole s diodami LED na otáčkoměru, které se posouvá v závislosti na teplotě motorového oleje, a ukazatel, který informuje řidiče o nejlepším okamžiku pro řazení.

Stejný zůstal i volant a veškeré ovládací prvky. Nový je však infotainment, který běží na 1displeji s úhlopříčkou 10,25 palců. Systém podporuje jak Apple CarPlay, tak Android Auto. K dispozici je i služba BlueLink, díky které si auto můžete spárovat s vaším chytrým telefonem a mít tak přehled o různých statistikách.

Hyundai i30 N

Novinka standardně stojí na 18palcových kolech z lehké slitiny. Verze Performance má kola o jeden palec větší. Jedná se o kovaná kola z lehké slitiny, které oproti klasickým kolům ušetří 14,4 kilogramů na váze. I modernizovaná verze je obuta do pneumatik Pirelli P-Zero, vyvinutých speciálně pro model i30 N. Standardní výbava nabízí pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.

Nově i s automatickou převodovkou

Spekulovalo se o tom už nějakou dobu, avšak počkat jsme si museli až do faceliftu. Hyundai i30 N si budeme moci koupit nejen se šestistupňovou manuální převodovkou, ale nově také s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

DCT má dvě kapalinové spojky. To znamená, že jsou jejich komponenty chlazeny olejem, čímž vzniká nižší tření a převodovka tak může přenášet vyšší točivý moment. K dispozici jsou samozřejmě i pádla pod volantem pro manuální řazení.

Nová převodovka přináší tři režimy: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift. N Grin Shift dá řidiči na 20 vteřin k dispozici celý výkon. Řidič funkci aktivuje stisknutím tlačítka na volantu a na panelu přístrojů se spustí odpočítávání zbývajících sekund, během nichž bude tato funkce ještě aktivní.

N Power Shift přichází do hry, pokud vůz akceleruje se škrticí klapkou otevřenou na více než 90 procent. Tím se minimalizuje pokles točivého momentu při řazení vyšších převodových stupňů. Posledním je N Track Sense Shift, který má automaticky rozeznat optimální provozní podmínky pro dynamickou jízdu.

O něco vyšší výkon

Facelift nepřinesl velké novinky pod kapotu. Hyundai i30 N bude i nadále pohánět dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. V základní verzi je naladěný na 250 koní, Performance verze nabídne koní 280, tedy o pět koní více než doposud. Oba stupně výbavy mají nejvyšší rychlost 250 km/h. Nový Hyundai i30 N s paketem Performance dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. V porovnání s předchozím modelem se jedná o zlepšení o 0,2 sekundy, resp. 3 procenta.

Hyundai i30 N

Jako na počítači

Už z našeho testu víte, že v i30 N si řidič může nastavit hned několik různých věcí. Nemyslím jen zvolit jízdní režim eco, normal nebo sport, ale nastavení řízení, tlumičů, meziplynů, výfuku či stabilizace. Tohle všechno samozřejmě korejská automobilka zachovala a vypadá to, že se tedy máme rozhodně na co těšit.

K tomu si přidejme BlueLink, o kterém jsem mluvil výše, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, nouzové brzdění a máme před sebou auto zajímavé i po technologické stránce. Jasně, nejde o technologickou bombu, jako je Mercedes třídy S, ale s třícípá hvězda vám zase nenabídne tolik zábavy za volantem.

Předurčen k úspěchu?

Zapomeňte na předsudky. Prakticky kdokoli, kdo má s Hyundai i30 N nějaké zkušenosti, vám poví, že jde o skvělé auto. Jízdní vlastnosti, zvukový projev, ale také cenová politika z tohoto modelu dělá velmi horké zboží. Jen těžko někde najdete lepší poměr ceny a zábavy než právě u korejské automobilky.

Hyundai i30 N

Ještě před faceliftem si Hyundai nadělilo i30 N Project C, tedy limitovanou edici 600 aut. Je lehčí, nižší, má jiná kola i výraznější bodykit. Ostatně na test této edice se můžete těšit už za pár týdnů.

Můžeme být zklamáni, že Hyundai nešlo cestou vyššího výkonu, ale na druhou stranu proč měnit něco, co funguje. A že Hyundai i30 N funguje skvěle, už dávno víme. Už se nemůžu dočkat, až se poprvé svezu s faceliftovanou verzí, ideálně s automatickou převodovkou. Na tu jsem totiž velmi zvědav.

Autor článku Patrik Svatoš
Patrik Svatoš
Redaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

Kapitoly článku