Facebook si zřejmě touží podmanit snad všechny myslitelné způsoby komunikace skrze chytrá zařízení, z tohoto důvodu si ke své sociální síti pořídil i WhatsApp a Instagram. Zájem měl i o službu Snapchat, ta však jeho nabídku 3 miliardy dolarů odmítla a Facebook se tak alespoň pokusil vytvořit její konkurenci. Nejprve v roce 2012 stvořil službu Poke, poté představil aplikaci Slingshot, ani jedna se však nedočkala výraznějšího úspěchu.
Další příležitost zaujmout veřejnost na poli komunikace skrze zpráv, které se po čase zničí, bude Facebook hledat přímo ve svém chatu Messenger. Facebook již zkouší testovat sebedestruktivní zprávy v Messengeru u vybraných uživatelů ve Francii. Zprávy jsou označeny přesýpacími hodinami, přičemž čas jejich expirace je nastaven na jednu hodinu od odeslání; po tomto čase se již příjemci zpráva nezobrazí. Jedná se o volitelnou funkci, čas automatického odstranění nelze (prozatím) změnit.
Facebook nyní čeká sbírání zpětné vazby a její vyhodnocování, na základě kterého pak dojde k rozhodnutí, zda mizející zprávy nasadí do ostrého provozu či nikoliv. Podle posledních zpráv používá Facebook Messenger každý měsíc 700 milionů uživatelů (více informací).