TOPlist

Elektrifikace se třese. Nejen Audi SQ7 dostane benzinový osmiválec

Audi SQ7

Elektrifikace je dnes všude, kam se člověk jen podívá. O to více nová informace od automobilky Audi vypadá, jak když přišla z jiného světa. Nejen SQ7, ale také SQ8 dostane pod kapotu benzinový čtyřlitrový osmiválec.

Audi SQ7
Co se vám líbí více? Audi SQ7…

Zrychlení z nuly na 100 km/h je v obou případech otázkou 4,1 sekundy a při akceleraci z 80 na 120 km/h uplyne pouhých 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. To vše díky výkonu 507 koní a 770 Nm točivého momentu.

Motor je vybavený systémem cylinder on demand, který při klidné jízdě přechodně deaktivuje čtyři válce a snižuje tím spotřebu paliva. Obě výfuková turbodmychadla se dvěma vzájemně oddělenými přívodními kanály (Twinscroll) zlepšují plnění spalovacích prostorů na základě nižšího zpětného tlaku výfukových plynů a optimalizace výměny plynů ve válcích. Turbodmychadla jsou uložena mezi oběma řadami válců.

Audi SQ8
…nebo SQ8?

Podvozek je sériově vybaven dvěma sportovními komponenty: sportovním vzduchovým odpružením adaptive air suspension sport s řízeným tlumením a řízením všech kol. Zadní kola se při jízdě nízkou rychlostí natáčejí až o 5 stupňů v opačném směru než přední kola, což zlepšuje ovladatelnost a zmenšuje průměr otáčení. Od rychlosti jízdy 60 km/h se mírně natáčejí ve stejném směru jako přední kola, čímž podporují stabilitu ve vyšších rychlostech a při rychlých změnách směru jízdy.

Audi SQ7 jezdí sériově na 20palcových kolech, na přání se dodávají kola s průměrem ráfku až 22 palců. U modelu SQ8 jsou standardem 21palcová kola, která lze na přání nahradit koly s průměrem ráfku 22 či dokonce 23 palců. Brzdové kotouče na přední nápravě mají u obou modelů průměr 400 milimetrů.

Audi SQ8 interiér
V interiéru Audi vám nebude nic chybět.

Zákazníci v České republice dostávají oba modely s prodlouženou zárukou na 4 roky / 120 000 kilometrů. Oba modely budou uvedeny na český trh v průběhu podzimu. České ceny ještě nebyly stanoveny a budou oznámeny se zahájením předprodeje.

Autor článku Patrik Svatoš
Patrik Svatoš
Redaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

Kapitoly článku