Domů » Bleskovky » Elektrický tahač Tesla Semi na nových fotografiích. Výroba má začít v létě

Elektrický tahač Tesla Semi na nových fotografiích. Výroba má začít v létě

Automobilka Tesla v listopadu 2017 představila elektrický tahač Semi, který si od té doby předobjednaly stovky firem. Dodávky předobjednaných vozidel Tesla původně plánovala na rok 2019, nicméně zájemci si nakonec budou muset počkat výrazně déle. Zatím posledním termínem, kdy by měla být zahájena sériová výroba, je červenec 2021. Do konce letošního roku by automobilka chtěla vyrábět stovku tahačů Semi každý den. Celkově by jich tedy za letošní rok měla stihnout vyrobit okolo 2 500 kusů.

Tesla Semi (oficiální snímek)

Tesla po celou dobu vývoje aktivně spolupracuje s těmi zákazníky, kteří si již jejich kamion objednali (a zaplatili zálohy). Spolupráce probíhá zejména v oblasti výstavby napájecích stanic v areálech zákazníků, přičemž se objevují dokonce informace o tom, že firmy plánující používat Tesla Semi, uvažují o vzájemném sdílení napájecích bodů. Pokud by se zainteresované společnosti dohodly na možnosti využívat nabíjecí body svých konkurentů, mohla by to být další pobídka k lepším prodejům Semi, neboť by tím značně stoupla síť bodů, v nichž lze doplnit elektřinu.

Nyní se na internetu objevily nové fotografie testovacích tahačů které byly spatřeny v americkém Chicagu a Sacramentu. Nejvyšší verze tahače má díky novému typu baterií s označením 4680 lákat na dojezd až 1 000 km. Standardní verze má nabídnou dojezd od 480 do 800 km.

Za zpoždění výroby může i nedostatek bateriových článků s vyšší energetickou hustotou, což dokonce potvrdil i samotný šéf automobilky Elon Musk. Semi v reálném provozu si můžete prohlédnout i na následujícím videu, které ale není úplně nejnovější – na YouTube se objevilo už před 10 měsíci.

Tesla Semi Acceleration

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií, cestovatel, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů.

6 komentářů

  1. Musk má novej průšvich. Displeje ve vozech Model S a X po pěti letech odchází a jejich majitelé na Teslu podali žalobu a tu vyhráli, pro Teslu to bude hóóódně drahej špás.

    • Ale prosím tě, automobilky takové s*ačky řeší neustále, jen se o tom tolik nepíše. Když má průser Tesla, tak je toho hned plný web.

  2. Ten truck vypadá neskutečně futuristicky. Tesla je jediná, kdo něco takového dokáže vyrobit, držím jim palce, v kamionové dopravě by to mohla být celkem zajímavá revoluce a obrovské snížení nákladů za PHM.

    • Co je na takovem tahaci tak jineho, ze to nedokaze vyrobit nikdo jiny (hint: Uz se davno vyrabeji, takze Tesla je opet pozadu).
      A snizeni nakladu za PHM? Proc je PHM tak drahe? Kvuli spotrebni dani. Vazne si myslis, ze az (pokud) bude znatelne mnozstvi nakladaku na elektrinu a tim dojde k vypadku ze spotrebni dane na PHM v radehc miliard, staty si nechaji takovy prijem jen tak utect? (hint: ne a uz se na to legislativne pripravuji)

      Takze si vymen trenky za suche. Zadna revoluce se opet nekona.

    • Lukas Svoboda

      Ty jsi chudák? Naklady v dopravě opravdu nejsou jen peníze za naftu! Elektrina se zatíží spotřební daní jako nafta. A cena za ten elektrickej krám 180.000 USD??? Ty vole, za to mám dva nový MANy (vyrobený v Evropě, což je pro mě jako Evropana dost důležitý) v top výbavě!!! Sakra, kde je ta revoluce?!

    • Něco takového snadno dokáže vyrobit v daleko lepších parametrech výkonu a jízdních vlastností například Mercedes-Benz, Scania, Volvo a mnohé další automobilky, ale postrádají zájem veřejnosti. Vyrábět na sklad nehodlá nikdo. A mimochodem ten Mercedes-Benz existuje už sedm let.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).