- Novinka má být k dispozici ještě letos, cenu zatím bohužel neznáme
- Na výběr je varianta R/T s výkonem 456 koní nebo Scat Pack a 630 koní
- Typický zvuk motoru v tomto případě nahradí speciální zvukový systém Fratzonic
Elektrický Dodge Charger zní jako oxymóron, ale automobilový průmysl se překotně mění a ani takové věci nás už nemohou překvapovat. Ačkoliv americká legenda proslula především svými burácejícími spalovacími motory, nyní přichází se dvěma elektrickými variantami. Je ale nutné zmínit, že s benzínovou „V6kou“ se loučit zatím nemusíme.
První koncept elektrického modelu Dodge Charger Daytona SRT jsme mohli vidět naživo už začátkem loňského roku na CESu v Las Vegas. Nyní Dodge oficiálně odhaluje dvě varianty, které mají jít do prodeje ještě v průběhu letošního roku. Verze R/T nabídne výkon 456 koní a zrychlení z nuly na sto za 4,7 sekundy. Scat Pack výkon ještě navýší na 630 koní a taktéž zrychlení z nuly na sto za 3,3 sekundy bude o poznání hbitější.
Podle CEO automobilky Tima Kuniskise byl v tomto případě upřednostněn výkon nad dojezdem a spokojit se budeme muset s údajem 418 km u Scat Packu a 510 km pro R/T. Jedná se o míry dle metodiky EPA. Obě varianty vozu nabídnou dvoudveřovou i čtyřdveřovou verzi.

Platforma STLA Large, na které nový muscle car stojí, je určena spíše pro SUV a větší vozy, Dodge se ji ale rozhodl využít vzhledem k větší kapacitě baterií a vyššímu výkonu. Baterie má kapacitu 100,5 kWh, a ačkoliv využitelných je pouze 93,9 kWh, posouvá to vůz mezi elektrickou smetánku v podobě Cadillacu Lyriq nebo BMW i7. Díky 400V architektuře je možné rychlé nabíjení, takže u 175kW nabíječky si na doplnění energie z 5 % na 80 % počkáte 52 minut. U 350kW nabíječky je to dokonce jen 32,5 minuty.

I když Dodge Charger Daytona přirozeně nevydává zvuk jako jeho sourozenci s V6 nebo V8 pod kapotou, na zvukový projev se nezapomnělo a speciální systém s označením Fratzonic má pomocí vícekomorového výfukového systému vytvářet zvuk, který se bude měnit v průběhu zrychlování vozidla.