- Od června se v mobilní aplikaci Discord začnou objevovat video reklamy
- Za jejich sledování budou uživatelé získávat různé kosmetické odměny na svůj profil
- Chceme vytvořit nejautentičtější reklamní platformu v galaxii, tvrdí produktový manažer Discordu
V mobilní aplikaci Discord se brzy začnou objevovat reklamy. Už v červnu zahájí oblíbená komunikační platforma na mobilních telefonech pilotní provoz programu s názvem Video Quests. Uživatelé v rámci něj mohou sledovat reklamní videa, za což dostávají různé odměny včetně kosmetických předmětů, kterými si mohou vylepšit třeba vlastní profilový obrázek. Nejedná se přitom o úplnou novinku – na počítačích a konzolích program funguje už od loňského roku.
Nejlepší reklama v galaxii?
„Rozšíření reklam na mobilní zařízení je přirozeným vývojem naší strategie. Cílem je vytvořit nejautentičtější reklamní platformu v galaxii zaměřenou na hráče,“ řekl Peter Sellis, produktový manažer Discordu s tím, že novinka by měla firmám poskytnout lepší příležitosti, jak smysluplně a efektivně oslovit početnou komunitu uživatelů.
Reklama, která neruší
Nutno podotknout, že zpracování reklamy na první pohled nepůsobí nijak zvlášť rušivě. Reklamy se v aplikaci zobrazují ve spodní části obrazovky ve formě tzv. Quest baru, na který lze klepnout pro otevření vyhrazené karty Úkoly. Video se však přehraje pouze v případě, že se uživatel rozhodne úkol přijmout. Zmíněný Quest bar navíc můžete rovnou odmítnout a vůbec se jím nezabývat. Na ostatních platformách můžete vybrané propagační akce skrýt, nebo alespoň vypnout personalizovanou reklamu. Tyto možnosti budou k dispozici i pro uživatele mobilních zařízení.
Video Questy jsou jedním ze dvou reklamních formátů, které se v uživatelském prostředí populární komunikační platformy objevují od loňského roku. Tím druhým jsou tzv. Play Questy, které uživatele odměňují za plnění specifických úkolů ve hrách. Do té doby měl přitom Discord pověst platformy bez reklam, která se spoléhá pouze na příjmy z předplatného. Implementace reklam do mobilní aplikace se už nějakou dobu nachází v omezené betaverzi, brzy by se však měly začít objevovat v mnohem širším měřítku.