- Šéf Disney se omylem podřekl a uvedl počet uživatelů využívajících předplatné s reklamami
- Běžně streamovací platformy tato čísla tají
- Na některých trzích se jedná o téměř třetinový podíl
Streamovací platformy jsou již běžnou součástí našich každodenních životů. Ať už jde o Netflix, Max, Disney+, nebo české Voyo, sledování obsahu přes internet kdykoli a kdekoli nabírá na popularitě a pomalu, ale jistě v některých demografických skupinách vytlačuje klasické lineární vysílání. Streamovací služby nicméně nemají jen samé výhody, ale vztahují se k nim i některé nevýhody – kupříkladu častá obměna knihovny, regionální omezení obsahu, roztříštěnost platforem nebo zvyšující se ceny. Právě na toto konto se překvapivě poměrně otevřeně vyjádřil Bob Iger, generální ředitel Disney.
Zájem o předplatné Disney+ s reklamami je velký
Iger během posledního vyjádření směrem k investorům omylem zveřejnil informace, které měly být podle všeho utajeny. Konkrétně se jedná o počet uživatelů, kteří využívají nejlevnější předplatné Disney+, které svou nižší cenu kompenzuje komerčními sděleními. V odpovědi na otázku analytika z Wall Street ohledně výhledu růstu a cenové strategie služby Disney+ Iger prozradil, kolik předplatitelů služby Disney+ využívá předplatné s reklamami – v USA je to 37 % uživatelů a celosvětově pak 30 %. Toto odhalení bylo poměrně neobvyklé – například společnost Netflix nikdy podobný procentuální podíl nezveřejnila.
Znepokojivý je také postupný nárůst cen. „Nejde jen o zvýšení cen. Jde o přesun spotřebitelů na stranu streamovací platformy podporované inzerenty. Ceny, které jsme nedávno zavedli, tedy zvýšení cen, byly ve skutečnosti navrženy tak, aby přesunuly více lidí směrem k AVOD (předplatnému s reklamami, pozn. aut.), protože víme, že průměrný příjem na uživatele a s tím spojený zájem inzerentů o streamování vzrostl,“ uvedl Iger.
Například při uvedení služby Disney+ v Česku v roce 2022 stálo měsíční předplatné 199 korun, zatímco roční šlo pořídit za 1 990 korun. V současné době stejné předplatné (Premium) pořídíte za 299 korun měsíčně, respektive 2 990 korun ročně, přičemž původní cena zůstala zachována pro předplatitele varianty Standard. V rámci tohoto předplatného ale dostanete obsah pouze ve Full HD, s 5.1 kanálovým zvukem či možností sledovat současně pouze na dvou zařízeních. Není vyloučeno, že v budoucnu na český trh zamíří i předplatné s reklamami, které opět může zamíchat s cenami služby.