Domů » Bleskovky » Citigo iV už si neobjednáte. Škoda i nadále rozšiřuje nabídku alternativních pohonů

Citigo iV už si neobjednáte. Škoda i nadále rozšiřuje nabídku alternativních pohonů

Téma alternativních pohonů hýbe automobilovým světem a žádný výrobce ho nemůže ignorovat – Škoda Auto není výjimkou. Zkušenosti z prodeje ukazují, že jejich význam roste a stále větší skupina českých zákazníků jim dává přednost před klasickými spalovacími motory.

Skoda Octavia

Se značkou iV pro elektromobilitu otevřela česká automobilka novou kapitolu. Škoda iV zahrnuje vedle vlastní rodiny elektrifikovaných modelů také ekosystém, aby byla elektromobilita pro zákazníky co nejjednodušší a nejpohodlnější. Velmi se dařilo historicky prvnímu elektromobilu značky – Škodě Citigo iV.

Na trhu je přibližně 1 rok a za tu dobu eviduje tuzemské zastoupení značky přes 650 registrací. Prodejci na všech trzích vyčerpali své kvóty dříve, než bylo v plánu, proto došlo k uzavření objednávek. Od ledna do července tohoto roku bylo zákazníkům po celém světě doručeno více než 6 400 vozů. Velmi dobře si vede také plug-in hybridní Škoda Superb iV, jejíž počet registrací dosáhl od uvedení na trh počtu téměř 600. Aktuálně přichází do prodeje plug-in hybridní Škoda Octavia iV. Autorizovaní prodejci mladoboleslavské automobilky již nyní registrují přes 200 závazných objednávek tohoto modelu. Čtvrtým reprezentantem značky Škoda iV se stal na začátku září model Enyaq iV.

Skoda Octavia GTEC

„Předpokládáme, že obliba elektrifikovaných vozů nadále poroste. Počítáme, že k tomu zásadní měrou přispějí plug-in hybridní technologie v modelech Octavia iV a Superb iV a nedávno představený model Enyaq iV. V modelu Octavia dnes nabízíme nejširší portfolio agregátů všech dob, z toho těží především zákazník,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení mladoboleslavské automobilky.

Zajímavé údaje odhalují i prodeje v rámci jednotlivých modelových řad značky Škoda z pohledu tzv. zástavbovosti alternativních pohonů. U modelu Superbpřipadá 12 % nově registrovaných vozů na plug-in hybridní iV. U modelu Octavia zaujímá každoročně kolem 5 % nově registrovaných vozů verze G-TEC. Lze očekávat, že tento poměr poroste ruku v ruce s rozrůstající se nabídkou dalších alternativních pohonů (mild-hybridní e-TEC a plug-in hybridní iV, resp. RS iV) pro modelovou řadu Octavia.

skoda enyaq 4
Škoda ENYAQ iV

Nepřekvapí, že volba alternativního pohonu je zatím častěji záležitostí fleetových zákazníků než soukromých motoristů. U elektromobilů a plug-in hybridů převažují energetické společnosti, ale přidávají se i firmy z jiných sektorů ekonomiky – velkoobchody nebo autopůjčovny.

 

Patrik Svatoš

Redaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

4 komentářů

  1. Tak to čučím, o tu Škodovku je koukám docela zájem 👏

    • Zájem je hlavně o dotace a úlevy… eCitigo je toho zářným příkladem…

  2. Jaroslav Hronek

    Žádná škoda, tohle je nejhnusnější malé auto na silnici

  3. Sám jsem měl to štěstí (alespoň tedy dle mého názoru je to štěstí), že jsem stihl do naší firmy zakoupit několik vozů Škoda Citigo IV a jsme s nimi všichni nadmíru spokojeni, takže nechápu ten společenský hate… :-) Jediné, co jsme zatím museli řešit, bylo pořízení nových pneumatik, ale to jsme velice rychle vyřešili přes [odkaz] a máme klid.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).