Před nedávnou dobou proběhla médii kauza s odposloucháváním nahrávek z chytrých reproduktorů, respektive chytrých asistentů. Nešlo o odposlouchávání v pravém slova smyslu – vybrané nahrávky poslouchali zaměstnanci technologických gigantů za účelem vylepšování odpovědí. I tak tato, jak se ukázalo, běžná praxe znepokojila poměrně značnou část lidí.
Není se co divit – chytré reproduktory nejčastěji umisťujeme do míst, kde trávíme hodně času. Ať už se jedná o obývací pokoje, pracovny či ložnice, není divu, že živí lidé často museli poslouchat nahrávky, na nichž se nacházely prodeje drog, informace k bankovním účtům či zvuky, které vydávaly souložící páry. Všichni velcí giganti se nakonec k této praxi přiznali, nicméně až na Apple to vypadá, že s touto praktikou nehodlají přestat.
Uživatelé neví, proč jsou odposloucháváni, varuje Borthwick
Před tím varuje John Borthwick, bývalý ředitel AOL a Time Warner, v současnosti investor do technologií. Ten v pořadu Influencers od Yahoo Finance řekl, že věří tomu, že velcí technologičtí hráči své uživatele špehují. Podle něj by také měla nastoupit určitá forma regulace, přičemž jeho obava spočívá v tom, že někteří uživatelé nemusí chápat, proč by giganti měli chtít zrovna jejich data.
Co si myslíte vy? Měli by chytří asistenti podléhat nějaké formě regulace? Dejte nám vědět do komentářů ;-)
Chapem, ale zase nepodlieham schizofrenii ze mi ide google ukradnut identitu. Mozno to znie divne, reklama je niekedy otravna, ale prisposobena reklama vie pomoct najst produkt ktory hladate a nenasli ste.
Je to individualne, ziadne tajne kody nemame a google home pouzivame na hudbu filmy a vyhladavanie. A ze google vie co ranajkujem mi nevadi :)
Třeba Vám bude dle článku příště Google servírovat ne nákup ponožek, ale návody na to, jak lépe souložit.
Kdyby někdo zaručil, že to bude to odposlouchávání jen a pouze na cílení reklamy, a data byla uchovávána řekněme max 2 roky tak asi ok. Ale tak to samozřejmě nefunguje, takže díky nemám zájem .