Sledujte nás na YouTube

Chytré auto od T-Mobile v nové verzi a s podporou Wi-Fi

Operátor T-Mobile spustí od 13. listopadu novou verzi svého produktu Chytré auto (recenze) umožňující vytvořit, prostřednictvím nového OBD zařízení, WiFi síť ve voze. Zákazníci budou mít pro využívání této WiFi sítě na výběr mezi tarify Chytré auto WiFi standard s datovým limitem 5 GB za 249 Kč měsíčně a Chytré auto WiFi premium s limitem 20 GB za 499 Kč měsíčně. Uvedená verze zařízení pro Chytré auto dokáže cestujícím poskytnout přístup k internetu až pro pět mobilních přístrojů současně. Zapnutí/vypnutí WiFi a změna hesla probíhá přímo v mobilní aplikaci. V českém T-Mobile bude zřízen DT Connected Car Hub pro celou skupinu Deutsche Telekom.

Chytre auto

Tarif Chytré auto WiFi standard přináší datový limit 5 GB za 249 Kč měsíčně. Zařízení Chytré auto s WiFi lze k tomuto tarifu zakoupit za 1 499 Kč. Tarif Chytré auto WiFi premium pak nabízí 20 GB dat ze 499 Kč/měsíc a cena zařízení činí 499 Kč. Stávající zákazníci, kteří již Chytré auto využívají, si při prodloužení smlouvy s libovolným WiFi tarifem budou moci pořídit zařízení za symbolickou 1 Kč.

  • WiFi verze Chytrého auta bude spuštěna 13. listopadu
  • tarif WiFi standard obsahuje 5 GB dat za 249 Kč/měsíc
  • tarif WiFi premium přináší 20 GB za 499 Kč/měsíc

Původní tarify zůstávají v nabídce. Přehled tarifů služby včetně cen zařízení uvádí tabulka:

 Nové tarify
Chytré autoChytré auto TwistChytré auto WiFi standardChytré auto WiFi premium
Datový limit50 MB50 MB5 GB20 GB
Základní cena za měsíc75 Kč75 Kč249 Kč499 Kč
Cena se slevou 1 499 Kč*/1 Kč**499 Kč*/1 Kč**
Základní cena zařízení 2G2 599 Kč2 599 Kč
Základní cena zařízení LTE3 999 Kč3 999 Kč

* cena podmíněná uzavřením smlouvy na 2 roky a jejím dodržením
** cena pro stávající zákazníky produktu podmíněná prodloužením smlouvy na 2 roky a jejím dodržením

Koncept Chytré auto se skládá z malého zařízení vybaveného SIM kartou, které se jednoduše nasune do tzv. OBD portu, jejž mají všechny vozy vyrobené od roku 2001, a stejnojmenné mobilní aplikace. Zařízení se přes mobilní síť s touto aplikací propojí a následně do ní posílá údaje odečítané z vozu: například informace o stylu jízdy, poloze, trase pohybu, poruchách nebo stavu baterie. Na mapě lze současně sledovat až tři vozy.

Operátor tuto službu spustil začátkem prosince 2016. Jeho uživatelé do té doby uskutečnili čtyři miliony jízd, z nichž nejdelší měřila 973 km. Aplikace 325x informovala o poruše vozu, 33x nahlásila odtažení vozu a v 650 případech zákazníci odeslali SMS pomocí SOS tlačítka.

Michal Mazanec

Recenzent mobilních zařízení a gadgetů. Mezi mé záliby řadím cestování, dobré filmy, hudbu, mého psa a sport. Rád si zajdu do sauny, společnosti nebo si zahraji na PlayStationu.

8 komentářů

  1. No hura – konecne! A jak jsou na tom data s roamingem? Po EU je to predpokladam jasne, ale co mimo?

    Jinak co se tyce nejdelsi trasy – kdyby aplikace nebyla “blba”, tak by ta trasa byla urcite nasobne delsi – ono totiz jenom pauza na dotankovani paliva = vypnuti a zapnuti motoru a uz to pocita znovu od nuly..

    • Michal Mazanec

      Dobrý den,
      je to tak, jak říkáte. Data fungují standartně v EU, pokud jedete mimo, musíte dokoupit datový balíček :) takže stejné jako při cestování s telefonem.

  2. Honza P. (neregistrovaný)

    1) statistiky na konci clanku jsou aboslutne nesmyslne… osobne jsem jel jizdu pres 1000km a v Mojio aplikaci ji take mam evidovanou ;) a odtah vozu me (a dle zkusenosti ostatnich uzivatelu, nejsem sam) aplikace hlasi kazdy den nekolikrat… (blbe je, ze auto ve skutecnosti nikdo neodtahuje).

    2) za ten rok provozu T-Mobile nedoladil vubec nic i pres cetne zadosti uzivatelu a i odborne verejnosti :( v podstate jen kopiruje originalni aplikaji Mojio, aby s tim mel co nejmene prace… a ze pozadavky byly a jsou, staci se jen podivat napr. na vlakno na Webtrhu, ktere se myslenkou vyuziti dat z Chytreho auta zabyva nebo na komentare pod aplikaci, kde nakonec i samotny T-Mobile nabada k odeslani feedbacku do T-Mobile s tim, ze tento pak bude predan odpovednemu produktovemu manazerovi.

    Bohuzel skutek utek a T-Mobile zaspal opravdu velkou prilezitost… (WiFi moduly chteli zakaznici jiz pred rokem a u vsech ostatnich T-Mobilu krom toho ceskeho byly uz pred rokem ci dvema). Dnes, kdy je o rok pozdeji a napr. Skoda ma svuj Skoda Connect a ostatni jiste pripravuji neco podobneho, nema tento produkt T-Mobilu temer zadnou sanci. Pouze pro stara auta u kterych ale v naproste vetsine funguji POUZE funkce nezavisle na aute – tedy jen GPS tracking a stav baterie.

    • Ja bych se Ceskeho TMO zastal – jedna se proste o prebarvenou aplikaci Mojio. Pokud s tim nic neudelaji v Mojio, tak ani TMO s tim nic nenadela. Barvicky holt funkcnost nenahradi.
      Kazdopadne neni problem pouzivat ani originalni aplikaci na Mojio, vcetne jejich webu, dalsich aplikaci atd. problem je, ze (aspon pro me auto) nic moc pouzitelneho neni.

      Btw. za celou dobu mi neopravneny odtah vozu aplikace nehlasila nikdy.

      Spis me stve, ze nemuzu sdruzovat jizdy (jedu na dovolenou, tak chci vedet, kolik jsem najel a kudy jsem jel – pekne zaroven. Takhle se to lip dozvim z obycejneho pocitadla kilometru v aute :/ a kudy jsem jel za me cca vi historie polohy Google meho mobilu)

      • Honza P. (neregistrovaný)

        A v tom se presne strasne pletete ;) Mojio je PLATFORMA. Tedy v podstate jen zpusob jak ulozit a pristupovat k datum (v tomto pripade k tem, ktere posbirala krabicka ve Vasem aute). Samotna Mojio aplikace je pouze vzorova vychozi aplikace pro vyvojare, kteri nechteji hned na zacatku psat aplikaci vlastni.

        Osobne sem si napsal webovou aplikaci, ktera misto Google map vyuziva Seznamacke mapy a dokaze se vypodarat s diakritikou ;) to napr. Mojio aplikace stale neumi. Stejne tak jako ma problem pocitat spotrebu v pripade pouziti km/h misto mil/h. Take mam opraveno… take lze pridavat neomezene stitku misto puvodni “Pracovni jizdy” (mam napr. Nakupy, Sluzebni cesty, Vylety) atd.

        Mojio platforma jako takova je super, ale bohuzel T-Mobile se na vyprdl a lezi mu v tom spousta nevyuzitych datovych informaci, ktere se daji milionkrat lepe vyuzit a ba co vic, treba i zpenezit (samozrejme nemyslim tim prodejem tretim stranam ale naprosto legalnimi prostredky).

  3. Jindřich Veselý

    Super, ale T-M by se mel hlavne zamerit na opravu a odladeni Motion aplikace. Puvodni slib o aktualizaci tusim 2x mesicne se zmenila na realitu 3x rocne a stale to funguje sotva z tretiny.

    • MAK (neregistrovaný)

      Aplikace stoji fakt za prd. Nelze exportovat trasu, nelze zjistit rychlost v urcitem miste cesty, nelze nastavit lepe notifikace, neni mozne spojit vic zaznamu do jedne cesty (autostop sysem ;(, fakt je to strasna bida. V podstate po roce musim rict, ze je to k nicemu.

      • Tak s timhle se presne ztotoznuji :)
        Ale nesouhlasim s tim, ze je to k nicemu – funguje to minimalne jako upozorneni, kdyby nekdo naboural zaparkovane auto nebo se ho snazil ukrast (ano, predpokladam, ze zlodej jako prvni zkontroluje OBD, nicmene to uz mi bude rvat mobil/hodinky), clovek vi, kde zaparkoval a kudy jel. Bohuzel je pravda, ze je to fakt trosku malo na to, jakej je v tom potencial.

        Treba to, jak maji v reklamach “analyzuje, jak ridite” si predstavuju uplne jinak, nez ze mi na konci cesty napise, ze jsem prudce dvakrat prudce brzdil v kolone, kdyz nekdo necekane hamstnul na brzdy ap.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *