Nejpoužívanější webový prohlížeč Chrome se v první polovině příštího roku dočká nové funkce – blokátoru otravných reklam, které znepříjemňují prohlížení webových stránek. Standardní reklamní formáty, například i ty dostupné skrze AdSense, a které používáme i my na SMARTmanii, blokovány nebudou.
Google půjde především po otravných reklamách, které uživatele nutí čekat, případně vyskakují přes celou stránku, spouští zvuk nebo jiným způsobem otravují čtenáře. Vtipné je, že u mobilních reklamních formátů Google využívá pozice, kdy se při přepínání mezi stránkami zobrazí celoobrazovkový bannery – ten tak Google zřejmě z nabídky v AdSense bude muset odstranit.
S integrací této funkce se nepočítá jen do desktopového Chrome, ale dočkat by se měla i mobilní verze pro Android a iOS.
Blokované pozice na desktopu
- vyskakovací okna s reklamou
- automaticky přehrávané reklamy se zvukem
- velké překryvné bannery
- odpočet s reklamou, po kterém se stránka zobrazí
Blokované pozice na mobilu
- vyskakovací okna s reklamou
- automaticky přehrávané reklamy se zvukem
- velké překryvné bannery
- odpočet s reklamou, po kterém se stránka zobrazí
- reklama, která překrývá více než 30 % obrazovky
- blikající animace
- celoobrazovkové reklamy