Švédský gigant ve streamování hudby Spotify před nedávnem vyhlásil útok na interiéry automobilů se svým zařízením příznačně nazvaným Car Thing. Tato „autověcička“ měla dostat bohatou hudební knihovnu také do starších automobilů, které neoplývají moderním infotainmentem. Ačkoliv se jistě jednalo o chvályhodnou činnost, podle všeho se ve Švédsku přepočítali.

První hardwarový produkt Spotify totiž narazil na celou řadu problémů, a proto znenadání končí, zhruba 15 měsíců od svého uvedení na trh. Společnost to oznámila ve své výroční zprávě a více se na toto téma rozpovídal pro server TechCrunch její mluvčí: „Na základě celé řady faktorů, včetně poptávky po samotném produktu a problémů v dodavatelském řetězci, jsme se rozhodli přestat vyrábět Car Thing. Již vyrobené kusy budou ovšem i nadále funkční. Tato iniciativa nám poskytla cenné zkušenosti a společnost i nadále zůstává věrná myšlence streamování hudby do automobilů.“
Řeč čísel je bohužel neúprosná. Vývoj Car Thing stál přibližně 31 milionů eur (cca 762 milionů Kč), přičemž celková hrubá marže na zařízení prodávající se za 90 dolarů (cca 2 600 Kč s DPH) „negativně ovlivnila rozhodnutí Spotify jej vyrábět“. Firma se rozhodla jako poslední sbohem výrazně zlevnit zbývající skladové zásoby: jeden kus stojí 50 dolarů (cca 1 450 Kč s DPH). Zařízení je však bohužel dostupné pouze ve Spojených státech.