Domů » Bleskovky » Bouře ve sklenici vody. Cyberpunk 2077 vrátilo jen nepatrné množství zákazníků

Bouře ve sklenici vody. Cyberpunk 2077 vrátilo jen nepatrné množství zákazníků

Prakticky ihned po vydání hry Cyberpunk 2077 se na polské studio CD Projekt RED strhla velká vlna kritiky. To na některých platformách, jmenovitě Xbox One S a PlayStation 4, nevydalo hru v úplně optimálním stavu, přičemž s obtížemi se potýkali také hráči na ostatních platformách. Celý mediální humbuk nakonec donutil polské vývojáře vracet peníze za hru hráčům, kteří byli s technickým stavem hry nespokojeni.

Cyberpunk 2077 1
Cyberpunk 2077

Po přečtení facebookových a redditových diskusí mohl jeden snadno nabýt dojmu, že se jedná o nejhorší hru na světě, která si nezaslouží od hráčů dostat ani korunu. Prakticky každý druhý komentář zároveň potvrzoval, že se dotyčný člověk minimálně chystá hru vrátit. O to překvapivější je zpráva finančního ředitele CD Projektu Piotra Nielubowicze pro investory. V ní se totiž píše, že o vrácení peněz požádalo zhruba 30 000 zákazníků.

Cyberpunk 2077 bar 1 1
Cyberpunk 2077

Toto číslo na první pohled vypadá hrozivě, nicméně v kontextu 13,7 milionu prodaných kopií se jedná doslova o marginální vzorek. V řeči čísel se hru rozhodlo vrátit zhruba 0,22 procent zákazníků. Pro úplnost je nutno podotknout, že do tohoto čísla se nezapočítává vrácení do fyzických či digitálních distribucí třetích stran (Sony, Microsoft, Steam…), takže finální počty budou vyšší.

cyberpunk wallpaper 1
Cyberpunk 2077

I kdyby ale číslo vrácení bylo dvojnásobné či trojnásobné, stále by to znamenalo, že naprostá většina hráčů si Cyberpunk 2077 užívá. Samotný CD Projekt stála iniciativa „Help me refund“ okolo 2,17 milionu dolarů (cca 46 milionů korun).

Michael Chrobok

Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

7 komentářů

  1. Ono ale právě nejvíce refundací bylo na konzolích. Na PC hra fungovala bez problémů, až na nějaké grafické chyby.
    Takže na PC kolem 30tis, ale na konzolích PS4/Xbox to skoro nešlo hrát a tam můžou být klidně milionové refundace.

    • A to je přesně typickej kdákal který to nehrál nekoupil a hejtí o 106. Šlo to napohodu dohrát i na klasické PS4 natož na pročku. A to máme jako herní vývojáři nároky dost vysoké. On vlastně ani nebyl až takový problém se hrou jako s ječícími pitomci kteří měli potřebu poléčit si komplexy z přehnaného očekávání.

    • Jestli je „přehnané očekávání“, aby hra nepadala a jela plynule, tak bys měl jako herní vývojář okamžitě skončit, protože absolutně nechápeš základní principy a cíle své práce.

    • S padáním problém nebyl a od plynulosti jsou tu TCR XR procedury u Sony a Microsoftu. Jejich testovací oddělení jsou zodpovědné aby to prošlo submissionem. To že slevily ze svých požadavků jde na vrub jejich hamižnosti.

    • A mimochodem ty orgazmovy teoretické milionové refundace jsou přesně 150 000 kusů.

    • Padalo to všem na PS4 v počátcích, nelži. A vydat nehotový produkt, nacpat to Sony na kontrolu a když to pustí, tak ukazovat „za to můžeš ty, ty jsi to povolil“ je naprostá idiocie. Znova říkám, jestli takhle funguješ, běž radši prodávat do Tesca, třeba ti to půjde líp.
      K těm počtům kusů je otázka, kolik lidí sice problém mělo, ale nechali si to a čekali na vyladění. Myslím, že nějaké problémy měl na konzolích v počátku každý

  2. Kolem teto hry byl hype jako blazen a ve vysledku se jedna o prumernou hru.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).