V Mladé Boleslavi jdou s dobou. I proto včera Škoda odhalila své nové logo a celkově přepracovaný designový styl. Notoricky známý okřídlený šíp na nových vozech už vídat nebudeme. Nahradí jej jednoduchý textový nápis ŠKODA, který zaujme místo na přídi nových vozů.
To ale není až takové překvapení, protože už nyní se podobné textové logo nachází na zadní části většiny nových škodovek. Okřídlený šíp nicméně úplně nezmizí, jen převezme jiné místo v marketingové strategii automobilky. Nové logo budeme vídat na vozech od roku 2024, postupně se ale začne objevovat v infotainmentu i u jednotlivých dealerů.
Změny jdou ruku v ruce s přechodem k elektromobilům i širší digitalizaci. Prvním nositelem nového designového jazyka je koncept Vision 7S, který Škoda ukázala společně s přepracovanou image.
Prvky tohoto vozu se mají objevit u tří nových produkčních modelů, které uvidíme ještě do roku 2026. Ze studie Vision 7S bude vycházet sedmimístné rodinné SUV, které doplní kompaktnější SUV a malý automobil. Celá trojice bude plně elektrická.
Mezi vizuálně nápadné prvky patří nová čelní maska Tech-Deck Face, která zakrývá veškeré senzory a dodává potřebnou aerodynamiku. Poměrně netradiční jsou výdechy chlazení baterie nad bočními prahy i velká 22″ kola.
Není překvapením, že se nové elektromobily budou spoléhat na koncernovou platformu MEB. V tomto případě má být přítomna baterie o kapacitě 89 kWh, která zajistí dojezd 600 km na jedno nabití (WLTP). Maximální dobíjecí výkon činí 200 kW.
V interiéru najdeme 14.6″ dotykovou obrazovku a 8,8″ virtuální kokpit i head-up displej s rozšířenou realitou. Mnohé prvky jsou uvnitř vyvedeny v matné barvě, přičemž matný je také zelený lak vnější části vozu. Myslelo se i na udržitelnost, takže podlaha obsahuje recyklované pneumatiky a čalounění využívá umělou kůži nebo látky z recyklovaných polyesterových vláken.