TOPlist

Audi Q8 e-tron přichází s lepším dojezdem, rychlejším nabíjením i sportovní verzí SQ8

A226139 medium

Audi odhalilo další verzi elektrického SUV, tentokrát s logickým označením Q8 e-tron. Spolu s ním také poprvé vidíme sportovnější varianty SQ8 e-tron a SQ8 Sportback e-tron. Německá automobilka vsází především na vyšší dojezd i větší nabíjecí výkon.

Změny můžeme vidět i v ohledu designu. Dočkali jsme se přepracované masky s kontrastním černým rámečkem, který obklopuje i přední světlomety. Ty jsou doplněny LED páskem nad typickým logem automobilky. Novinku představuje také označení modelu na B sloupku.

A226059 medium
Audi Q8 e-tron Sportback

K dispozici jsou tři varianty pohonu. Nejnižší Q8 50 nabídne kombinaci dvou elektromotorů s maximálním točivým momentem 664 Nm a výkonem 250 kW. Karosářská verze SUV v tomto provedení přinese dojezd 480 km, přičemž Sportback dokonce 500 km. Q8 55 pak přichází s točivým momentem 664 Nm a maximálním výkonem 300 kW. Dojezd v tomto případě činí 580/600 km. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h.

Nejsilnější SQ8 nabídne dokonce tři motory o celkovém výkonu 370 kW a dojezd 500 km v obou karosářských provedeních. Maximální rychlost je omezena na 210 km/h. Kapacita akumulátorů se pohybuje od 95 do 114 kW a nabíjecí výkon dosahuje až 170 kW. Z 10 % na 81 % se tak můžete dostat už za 31 minut.

V interiéru můžeme očekávat ekologické materiály v podobě recyklovaných plastů nebo syntetické kůže. Ovládání zábavních i praktických funkcí umožní 10,1″ dotykový displej i menší 8,6″ obrazovka pod ním. Nechybí ani virtuální kokpit.

audi Q8 e tron interior

Audi Q8 e-tron i Q8 e-tron Sportback bude k dispozici na konci února příštího roku. Pro Českou republiku je stanovena cena 2 087 900 korun za základní model.

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku