TOPlist

Audi Q6 e-tron láká na dojezd 625 km a konečně i stylový interiér, dorazí už v létě

Audi Q6 e-tron
  • Audi odhalilo novou generaci SUV střední velikosti Q6 e-tron postavenou na platformě PPE
  • Dočkáme se také ostřejší verze s označením SQ6 e-tron, která nabídne výkon 380 kW 
  • Nová technologie přinese dojezd 625 km i rychlé 270kW nabíjení, technologiemi je ale nabitý také interiér 

Audi včera odhalilo elektrický model Q6 e-tron postavený na nové platformě PPE (Premium Platform Electric), kterou vyvíjí ve spolupráci s Porsche. Ačkoliv se jedná o SUV střední velikosti, platforma bude brzy společná hned pro několik modelů. Ještě letos bychom měli vidět například nový model A6 postavený na stejném základě.

Výkon 285 kW standardní verze Q6 e-tron dodává dvojice elektromotorů v kombinaci s akumulátory o kapacitě 100 kWh (94,9 kWh využitelných), k dispozici bude ale také model SQ6, který nabídne až 380 kW. Zrychlení z nuly na sto u verze Q6 e-tron proběhne za 5,9 sekundy a ostřejší SQ6 bude stačit jen 4,3 sekundy. Z hlediska maximální rychlosti se bavíme o 210 km/h u klasické varianty a 230 km/h u verze SQ6. Nejprve bude v nabídce pouze čtyřkolka, později ale dorazí také varianta s pohonem zadní nápravy.

Díky nové platformě se můžeme těšit na dojezd až 625 km a 800V architektura zajistí rychlé 270kW nabíjení. Během pouhých deseti minut tak doplníte energii na 255 kilometrů jízdy. Při nabíjení na 400V nabíječce dojde k rozdělení akumulátorů na dvě části a nabíjí se paralelně výkonem až 135 kW.

Světlomety nabídnou možnost nastavení vlastních animací

Přídi vozu dominuje povědomá maska, u které bude na výběr mezi stříbrným a černým provedením. V okolí vidíme masivní otvory pro přívod vzduchu i denní LED světla nebo digitální Matrix světlomety. Zadní OLED světelná lišta se skládá z šesti panelů a celkem 360 jednotlivých segmentů, které umožní různé animace a individuální nastavení.

Audi Q6 e-tron interiér
Stylový interiér nabídne prošívaná sedadla, ambientní osvětlení i částečně recyklované materiály

Interiér konečně působí svěžím a moderním dojmem. Předchozí vozy v oblasti interiéru za poslední roky příliš mnoho změn nepřinesly. Konzervativní uživatelé to sice ocenili, ale kdo chtěl něco více, musel zamířit ke konkurenci. To se ale nyní mění. Dominantou je v tomto případě masivní displej, který spojuje 11,9″ jednotku řidiče s 14,5″ multimediální obrazovkou. Operačním systémem je zde Android Automotive OS a taktéž spolujezdec na přední sedačce má k dispozici vlastní 10,9″ dotykový panel. Cestování zpříjemní i audiosystém Bang & Olufsen složený z 22 reproduktorů nebo nový hlasový asistent, který umí rozpoznat více než 800 povelů.

K dispozici je také řada bezpečnostních funkcí nebo zavazadlový prostor o kapacitě 526 litrů i přední kufr pod kapotou s dalšími 64 litry prostoru. České ceny zatím oznámeny nebyly, ale spekuluje se o částce 1,8 milionu korun za základní model. První nadšenci si své vozy převezmou už letos v létě.

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku