Domů » Články » Audi odhalilo výkonný e-tron GT. Stovku dá za 3,3 sekundy, cena atakuje 4 miliony

Audi odhalilo výkonný e-tron GT. Stovku dá za 3,3 sekundy, cena atakuje 4 miliony

Dynamic photo, Colour: Kemora grey metallic

Automobilka Audi včera večer představila sportovně laděnou verzi elektromobilu e-tron GT quattro, který se pyšní výkonem 350 kW (476 koní). Kromě této základní varianty bude k dispozici ještě silnější RS verze s výkonem 440 kW (598 koní). Obě novinky nicméně při aktivaci řízeného startu umějí až na 2,5 sekundy navýšit svůj výkon na 390 kW, respektive 475 kW u verze RS.

audi etron GT 7
Audi e-tron GT

Nové Audi e-tron GT vypadá po designové stránce neskutečně futuristicky a zároveň dravě. Novinka přitom vychází z konceptu, který byl světu prezentován už v listopadu roku 2018 v Los Angeles. E-tron GT je postaven na stejně platformě jako Porsche Taycan (J1), což v praxi znamená, že disponuje dvěma elektromotory, dvourychlostní převodovkou vzadu a 800V architekturou.

Skvělá aerodynamika a dravý vzhled

Při využití řízeného startu se e-tron GT quattro z nuly na sto dostane za 4,1 sekundy, zatímco výkonnější e-tron GT RS dokonce za 3,3 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 245 km/h, respektive 250 km/h u verze RS. V konfigurátoru lze volit velikost kol v rozmezí od 19 do 21 palců. Délka vozu je 4,99 metru, výška 1,41 metru a šířka 1,96 metru. Audi při návrhu hledělo i na skvělou aerodynamiku – koeficient odporu vzduchu Cx je 0,24.

Energii u obou novinek dodává 93kWh baterie (využitelných je 85 kWh). V praxi bychom se měli dočkat dojezdu až 472 km, respektive 488 km u výkonnějšího modelu. Potěší i velmi rychlé DC nabíjení s výkonem až 270 kW, díky kterému e-tron GT po pěti minutách na nabíječce nabídne dojezd přibližně 100 km. Standardem pro obě varianty je uzamykatelný zadní diferenciál, u výkonnějšího modelu může být volitelně řízený elektronicky.

Stylově působí i interiér vozu, kterému dominuje 12,3″ přístrojový štít a 10,1palcový dotykový displej. Stejně jako další nové vozy Audi, i e-tron GT běží na nejnovější softwarové platformě MIB3, která staví na novém linuxovém jádře a nabízí zhruba 10× vyšší výpočetní výkon. Interiér lze kromě klasické kůže obohatit i o veganské materiály (umělá kůže a mikrovlákno Dinamica).

Předobjednávky startují v únoru

Na silnicích se nové Audi e-tron GT objeví poměrně brzy. Jeho výroba totiž byla zahájena s předstihem už v průběhu prosince loňského roku. Předprodej v České republice bude zahájen v druhé polovině tohoto měsíce.

Audi RS e-tron GT: Ideas start the future

Základní Audi e-tron GT quattro bude startovat na 2 774 900 Kč, zatímco silnější RS verze začne na 3 756 900 Kč. S příplatkovou výbavou se ale s cenou snadno dokážete dostat na výrazně vyšší částky.

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií, cestovatel, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů.

5 komentářů

  1. Styl a brutální raketa. Nádherné auto z pera designerů Audi.

  2. tohle je jedním slovem WOW

  3. Pěkné, asi bych se s ním naučil žít :)

  4. Kulík.Luboš

    tohle by mě v garáži (kterou nemám) neuráželo :-D líbí se mi o dost více než Taycan.

    • To je pravda. Ovela krajsie ako Taycan. Taycan ma ale jednu super vychytavku co mne sa paci a iny vyrobca to nema. A to infotaiment display pred spolujazdcom. Rozumne vyuzity priestor.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).