Společnost Flurry Analytics zmapovala předvánoční trh se smartphony z hlediska aktivací nových zařízení a přišla se zajímavou statistikou – v týdnu, který byl ukončen Štědrým dnem, si 44 procent uživatelů aktivovalo nové zařízení od Apple, 26 procent aktivací pak připadlo na vrub Samsungu. Ostatní hráči v pořadí Huawei, Xiaomi, Motorola, LG, Oppo a Vivo pouze paběrkovali.
Průzkum byl založen na základě informací ze sběru dat z milionu aplikací a zhruba 2,1 miliard zařízení po celém světě. Ve srovnání s loňským rokem si Apple svoji pozici udržel se stejným procentuálním ziskem, druhý Samsung meziročně o 5 procent vyrostl. Skokanem se stává společnost Vivo, která v minulém žebříčku vůbec nefigurovala a letos jí v posledním předvánočním týdnu patřila 2 procenta ze všech aktivovaných zařízení.
Apple sbíral body nikoliv díky prodejům letošních iPhonů, ale právě díky výprodejům starších kousků. Nejaktivovanějším zařízením se stal loňský iPhone 7 následovaný tři roky starým iPhonem 6, na třetí příčce se umístil výroční iPhone X. Z grafu je patrné, že byly více aktivovány iPhony s menšími fyzickými rozměry, „pluskové“ modely tolik netáhly. Přitom jsou to zřejmě právě „malé“ iPhony, které mohou za to, že 35 procent aktivací všech zařízení mají na starosti telefony s úhlopříčkou displeje 3,5 – 4,9″. Ve světě smartphonů totiž moc takových smartphonů není, což dokazuje nárůst podílu zařízení s většími displeji.
Klesl také zájem o tablety s malými úhlopříčkami displeje, což není nijak překvapivé – jejich pozici pomalu přebírají právě smartphony s většími úhlopříčkami displeje.