- Apple obvěsil olympijská města Paříž a Marseille vlastní reklamou na iPad
- Zastínil tím svého konkurenta Samsung, který stabilně patří ke globálním partnerům olympiády
Spojenectví olympijských her a velkých technologických značek není úplně ojedinělé. Kupříkladu jihokorejský Samsung je globálním partnerem již od roku 1998, kdy se olympiáda konala v pro Čechy dobře známém japonském Naganu. A důležitým spojencem Mezinárodního olympijského výboru (MOV) je i letos v Paříži. K překvapení všech se však přímo v srdci olympiády objevil i jeho věčný sok – americká společnost Apple.
iPad se propaguje sám
Výrobce iPhonů s olympiádou žádnou spolupráci nemá, tedy alespoň dle oficiálních zdrojů. Rozhodl se ale k chytrému marketingovému kroku. Celou Paříž a část Marseille oblepil plakáty s ilustracemi malíře Simona Landreina. Ten má velmi specifický komiksový styl svých maleb, využívá jednoduché kombinace barev, ale co hlavně – svá díla vytváří výhradně na tabletech iPad, konkrétně v aplikaci Procreate s využitím stylusu Apple Pencil.
Umělec pro účely reklamní kampaně Applu vytvořil 23 variant plakátů se sportovní tematikou, které nesou jednoduché poselství: oslava sportu ve francouzské metropoli. Každý obraz hravou formou zachycuje různé sportovní disciplíny: jízdu na kole, tenis, breakdance a podobně. Součástí je i nápis „Vytvořeno na iPadu Simonem Landreinem“.
„Projekt byl velmi podobný tomu, co už dělám, tedy karikaturám s danými tématy. Bylo pro mě tedy docela jednoduché podat svou interpretaci různých sportů prostřednictvím iPadu. Šlo mi o to, abych pobavil postavami a sporty, které provozují. Doufám, že výsledek je něco takového,“ uvedl Landrein pro francouzské Cnews.
Nečekaný souboj na olympiádě
Pro Apple jde o další úspěšný marketingový projekt. Do jedné z největších evropských metropolí, kterou během olympiády „vlastní“ Samsung, Apple umístil přes dvě desítky svých billboardů a plakátů, jež na první pohled ukazují sílu a využití jeho výrobků, aniž by zobrazovaly byť jen jediný produkt.
Because Apple is selling a story.
The new Designed with iPad campaign is genius. It grabs inspiration from their iconic #ShotOniPhone campaign.
The iPad itself is not even in the ads.
Why? Because the product sells itself. pic.twitter.com/LyTGsJDDlO
— Nikias Molina (@NikiasMolina) August 6, 2024
Sám jihokorejský gigant u příležitosti LOH 2024 v Paříži připravil speciální edici telefonu Galaxy Z Flip 6, kterou rozdal všem 17 tisícům registrovaných sportovců. Část z nich už vychytrale nabízí limitovanou verzi ohebného véčka na internetovém tržišti eBay. Přestože i Korejci vyvěsili po celé Paříži vlastní reklamu lákající na olympiádu, nejspíš nečekali, že jim notnou část pozornosti uzme právě Apple, který nemá s touto sportovní událostí pranic společného.