- Apple se konečně staví ke svému selhání čelem
- Kompenzaci bohužel dostanou pouze zákazníci v USA
Každá firma dělá chyby, ale když se nějaké dopustí Apple, je z toho téměř vždy pozdvižení. Jinak tomu nebylo ani v případě unikátního motýlkového mechanismu v klávesnicích MacBooků Pro, které se prodávaly mezi lety 2015–2019. Ten sice na papíře a v prvních prototypech testovaných v laboratorních podmínkách jistě působil revolučně, ovšem v ostrém nasazení stačilo sebemenší smítko k tomu, aby jakákoli klávesa přestala fungovat, jak má. Lidé například provedli jeden stisk a v textovém editoru se objevila dvě stejná písmena.
To vedlo k celá řadě reklamací a oprav, na jejichž základě Apple nejprve postupně mechanismus vylepšoval, až jej nakonec vyměnil za spolehlivější řešení. To nicméně nevyřešilo zástupy stížností od uživatelů, kteří své MacBooky Pro nemohli používat tak, jak bylo původně zamýšleno. Namísto řešení soudní cestou se firma z Cupertina již před časem rozhodla odškodnit všechny, kteří měli v souvislosti se špatnou klávesnicí dodatečné náklady.
Nepřehlédněte
Problémová klávesnice u MacBooků vyjde Apple draho! Zákazníkům vyplatí miliardové odškodné
Poškozeným už nyní v e-mailové schránce přistála zpráva, která je informuje o možnosti zažádat o odškodnění na speciálně vytvořených stránkách. Pokud splňují podmínky, vyplatí jim Apple částku o maximální výši 395 dolarů (cca 9 200 Kč bez DPH). Tuzemští zákazníci ale mohou být klidní – kompenzaci firma poskytne pouze těm ze sedmi států USA.