Vývojářská konference Apple WWDC se koná až příští pondělí, první ochutnávku však s předstihem zveřejnil senior viceprezident přes marketing Phil Schiller. Několika webovým magazínům prozradil, jaké novinky přijdou do obchodu aplikací pro iOS, změny mají povzbudit jak uživatele k nákupu aplikací, tak vývojáře k jejich zveřejňování.
Vývojáři budou moci prodávat své aplikace a hry nejen přímo, ale i prostřednictvím ročního předplatného. Pokud se uživatel rozhodne předplatit si aplikaci či hru i ve druhém roce, již nebude vývojář odvádět Applu 30 procent z ceny aplikace, ale pouze 15. Nový model nazývaný jako Subscriptions 2.0 má být spuštěn letos na podzim, pro vybrané vývojáře již 13. června. V případě, že se vývojář rozhodne navýšit cenu předplatného, bude o tom uživatel informován a předplatné se v tomto případě nebude automaticky prodlužovat.
Vývojáři také budou moci své aplikace v App Store více zviditelňovat. Bude jim k tomu sloužit modře označené placené reklamní okénko, které se bude objevovat ve výsledcích vyhledávání nové aplikace. Vždy bude viditelná pouze jedna reklama na aplikaci, přičemž vybraní uživatelé (např. mladší než 13 let) ji neuvidí vůbec. Tato změna přijde do App Store již toto pondělí.
Pro snadnější vyhledávání se má na hlavní obrazovku Store vrátit záložka kategorie a naopak se již nemají nikde objevovat tipy na aplikace, které již máte nainstalované. Apple v App Store rozšíří schopnosti technologie 3D touch, silný stisk na ikonu aplikace má nově doporučit aplikaci vašim přátelům. Apple také slibuje, že výrazně zkracuje schvalovací proces pro nové aplikace; více než 50% zvládne schválit do jednoho dne, 90 procent aplikací do 48 hodin.