Mnoho diváků nejspíše zná pocit lehkého studu, když se po dvou hodinách sledování videí na YouTube přistihne a zjistí, že namísto původního záměru zhlédnout video o pěti minutách zmizelo násobně více času. Není se čemu divit, jedná se totiž o cíl mnoha webových stránek – upoutat naši pozornost a udržet ji co nejdéle. Zkonzumujeme tak více reklam a možná se i rozhodneme k nákupu.
YouTube se tak snaží doporučovat stále další a další videa, jelikož reklamy jsou hlavním zdrojem příjmů, přičemž se snaží učit, jaká témata se konkrétnímu divákovi líbí. To má samozřejmě spoustu pozitiv, ale i spoustu negativ, jako je například konfirmační zkreslení – čím více jednostranných informací sledujete, tím více podobných videí YouTube doporučuje.
Z výzkumu, jež provedla společnost Mozilla, však vyšlo najevo, že algoritmus má do perfektního ještě poměrně daleko. Videa, která účastníci výzkumu označili jako „regrettable“, tedy že by byli raději, kdyby je nikdy neviděli, byla ze 71 % doporučena právě umělou inteligencí. Tato videa byla ale zároveň výrazně populárnější (o 70 %) než videa, která jako „regrettable“ označena nebyla.

Společnost také ve 189 případech doporučovala divákům i videa, která byla následně smazána, jelikož porušovala pravidla stránky pro nahrávání obsahu. Samotná platforma se však těší stále větší oblibě, měsíčně ji navštíví 2 miliardy uživatelů, již zde v součtu stráví 1 miliardu hodin denně.