Podmínky použití služeb, se kterými musí uživatel souhlasit například při instalaci aplikace, bývají poměrně dlouhé. Opravdu jen málokdo obětuje svůj drahocenný čas, aby si všechny odstavce pečlivě přečetl. Pravděpodobně i vy pouze zaškrtnete tlačítko, že souhlasíte s podmínkami použití služeb, aniž byste přečetli jedinou větu. Britská společnost Purple chtěla poukázat na to, že podmínky skutečně nikdo nikdy nečte, a tak udělala zajímavý experiment.
Společnost Purple zprostředkovává veřejnou Wi-Fi například pro Legoland, Outback Steakhouse či Pizza Express. Chtěla však zjistit, zda někdo před připojením k veřejné Wi-Fi síti čte podmínky použití. Do podmínek přidala klauzuli o tom, že uživatelé používající Wi-Fi na vybraných místech, souhlasí s tím, že budou provádět některé úkoly, například budou čistit místní parky od živočišného odpadu, objímat zatoulané kočky a psy, ručně uvolňovat ucpané kanály, čistit mobilní záchody na místních festivalech a akcích či škrábat žvýkačky z chodníků.
V podmínkách bylo uvedeno, že společnost odmění každého, kdo si všimne přidané klauzule. Z 22 000 lidí, kteří s upravenými podmínkami souhlasili, se našla pouze jedna jediná osoba, která podmínky četla, a tak si nárokovala odměnu.
Za tímto experimentem bylo trochu více. Do 25. května 2018 musí země patřící do Evropské unie zjednodušit smluvní podmínky, které informují spotřebitele o tom, jak budou jejich osobní údaje využívány. A zároveň společnost Purple oznámila, že se stává první společností v EU, která splňuje tyto nové obecné předpisy o ochraně osobních údajů.