Dynamiku, kterou dnes dostanete od automobilů v cenové relaci do dvou milionů korun, ještě pár let zpátky patřila především supersportům. Nejen po této stránce se automobilový průmysl neuvěřitelně posunul. Takový Ford Focus RS nabízí 350 koní, CUPRA Formentor 310 koní a Mercedes A 45 AMG S se dostal až na 421 koní.
Postupně se posouvá i hranice maximální rychlosti, kterou nejvíce proslavila koncernová značka Bugatti se svým modelem Veyron či jeho následovníkem s názvem Chiron. Objevovala se i nová konkurence, například v podobě Koenigseggu. Titulem nejrychlejšího auta světa se však nyní nepyšní ani jeden model od těchto automobilek, ale SSC Tuatara.
Jestli vám název auta nic neříká, rozhodně nejste sami. Jedná se o výtvor automobilky SSC North America, která se věnuje sportovním autům. Její založení se datuje do roku 1998 a sídlo se nachází ve Washingtonu. Zakladatelem je Jerod Shelby, souvislost s designérem Carollem Shelbym byste však hledali marně.
Pojďme však už k samotnému autu, které drží nejeden rekord. Avšak ten poslední získaný se zasloužil o velkou pozornost médií. Jak už jsem nakousl v úvodu, jedná se aktuálně o nejrychlejší automobil světa. Měření rekordu probíhá vždy dvakrát, a to v obou směrech. Následně se naměřené údaje zprůměrují a výsledek je na světě. SSC Tuatara si připsala maximální rychlost 508,73 km/h, ačkoli jednu z jízd rychlost byla ještě o kus vyšší.
Na prvním úseku dokázal dvakrát přeplňovaný osmiválec s výkonem 1775 koní auto rozpohybovat až na 484,53 km/h, ovšem v případě druhé jízdy se jednalo o rychlost 532,93 km/h. Pro lepší představu, většina dopravních letadel má vzletovou rychlost v rozmezí 250–330 km/h, kterou na ranveji musejí nabrat.
Bez jednoho měsíce téměř přesně před jedním rokem se Bugatti Chiron rozjelo na 490 km/h, avšak jednalo se o značně upravenou verzi. Auto bylo o deset centimetrů delší a pod kapotou pracoval zcela jiný motor. Konkrétně čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec s výkonem 1600 koní.
Například v roce 1986 jste si mohli koupit Porsche 959, které zvládalo pelášit rychlostí až 317 km/h, jak píše newatlas.com. Uvědomíme-li si, že je to 34 let nazpět, jedná se o fantastickou hodnotu. V roce 1993 se o rychlostní rekord zasloužil McLaren F1, který dokázal vyvinout rychlost 370 km/h. V roce 2005 se o své slovo přihlásil Koenigsegg CCR. Výsledkem byla rychlost 387,37 km/h a ještě ten stejný rok se na start postavilo Bugatti Veyron, které pokořilo hranici 408 km/h.
Tak jako tak, aktuálním králem rychlosti je americká automobilka, která do pomyslného ringu poslala dechberoucí hodnotu maximální rychlosti. Uvidíme, jak konkurence v podobě Bugatti, Hennessey a zmíněného Koenigseggu zareaguje.