TOPlist

Xiaomi okopírovalo kontroverzní reklamu Applu, ovšem s jednou zásadní změnou

Kopie reklamy od Applu od Xiaomi
  • Rozporuplná reklama od Applu se dočkala dalšího klonu
  • Tentokrát si původní myšlenku vypůjčila čínská společnost Xiaomi
  • Skrze spot láká na spuštění prodeje smartphonu Xiaomi 14 Civi

Reklama společnosti Apple s názvem Crush!, která si odbyla premiéru při představení nových iPadů, poměrně rychle vzbudila značnou kontroverzi. Část společnosti se totiž do giganta z Cupertina obořila, že je neuctivá vůči umění a kreativním oborům, neboť zobrazuje rozdrcení různých nástrojů pro tvorbu umění, na jejímž konci vznikne právě iPad. Ačkoli si v redakci myslíme, že se Apple rozhodně nemá za co omlouvat, neboť šlo o poměrně šikovnou hyperbolu, firma si přesto posypala hlavu popelem, aby předešla zbytečnému rozmazávání celé „kontroverze“.

Upoutávka od Xiaomi se nepokrytě inspiruje reklamou Applu

„Kreativita je v naší DNA a je pro nás nesmírně důležité navrhovat produkty, které umožňují kreativcům po celém světě tvořit. Naším cílem je vždy oslavovat nesčetné způsoby, jak se uživatelé prostřednictvím iPadu vyjadřují a realizují své nápady. Tímto videem jsme se netrefili a mrzí nás to,“ uvedl Tor Myhren, viceprezident Applu pro marketingovou komunikaci.

Že se Apple trefil do černého, naznačuje také fakt, že konkurenci nenechal tento krátký spot v klidu. Jeden z největších rivalů Applu, jihokorejský Samsung, poměrně záhy zveřejnil velmi podobný spot, kde ovšem není velký lis ničící hudební nástroje a malířské potřeby, ale žena hrající na starou kytaru chytlavou melodii. Podtitulem této reklamy byl slogan „My bychom kreativitu nikdy nedrtili“ a byl doprovázen hashtagem #UnCrush, avšak u zákazníků příliš chvály nezískal, právě naopak – řada z nich mu vytkla právě nedostatek kreativity.



Reklama Apple na iPad Pro



Nepřehlédněte

Samsung zareagoval na kontroverzní reklamu Applu. Výsledek je rozpačitý

Pozadu nechtělo zůstat ani Xiaomi, které se také rozhodlo vydat krátké video, které je přímou reakcí na rozporuplnou reklamu Applu. Ta se zpočátku tváří velmi podobně a prezentuje scénu plnou filmařských propriet umístěných v lisu, včetně několika emoji. Ve chvíli, kdy dramatická hudba podporuje slisování oněch věcí ve stylu Applu, ale samotný lis vypustí páru, přičemž ke zničení scény nedojde. Krátká reklama je doplněna slovním spojením Cinematic Vision, které odkazuje na spuštění prodeje zařízení Xiaomi 14 Civi v Indii.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Zástupce šéfredaktora, fotograf, hráč. Baví mě baseball, F1, urbanismus, filmy Wese Andersona, moderní umění a rozličné fantasy/sci-fi světy. Nepohrdnu dobrým jídlem, zajímavou knihou či výletem do neznáma.

Kapitoly článku