Společnost Xiaomi zveřejnila výsledky svého hospodaření za třetí kvartál letošního roku. Navzdory přetrvávající koronavirové krizi vykázal čínský gigant vyšší tržby i zisk; tržby meziročně narostly o 8,2 procenta na 78,1 miliardy CNY (asi 276,5 miliardy korun), čistý zisk pak vzrostl o 25,4 procenta na 5,2 miliardy CNY (asi 18,4 miliardy korun).
Xiaomi je jedničkou na 11 trzích
Největší podíl na tržbách měly tradičně smartphony. Xiaomi jich v minulém kvartálu dodalo na trh 43,9 milionu, což podle agentury Canalys globálně stačilo na globální tržní podíl 13,5 % a 3. místo mezi všemi výrobci smartphonů. Xiaomi se velmi dařilo v Evropě, čínský výrobce zde získal tržní podíl 21,5 % a v žebříčku výrobců smartphonů vystoupal na druhou příčku. V jedenácti zemích světa Xiaomi vystoupalo na nejvyšší stupínek, v dalších 59 zemích a regionech se vešlo do TOP 5.
Xiaomi ale nejsou pouze smartphony. Čínský obr si také pochvaluje více než čtvrtinový nárůst výnosů z internetových služeb, díky nimž přiteklo do společné pokladny 7,3 miliardy CNY. Většina uživatelů těchto služeb přichází ze smartphonů a tabletů značky, které běží na platformě MIUI. Ta 22. listopadu letošního roku oslavila milník 500 milionů každodenních uživatelů, z toho „pouze“ 127,3 milionu z pevninské Číny. Koneckonců i více než polovina tržeb Xiaomi připlula z mimočínských trhů.
Xiaomi také zaznamenalo o 13,5% vyšší růst předplatitelů televizních služeb, o 44,7 % narostly příjmy z reklamy, o 25 % se zvedly tržby z herního byznysu a o 15,5 % vyskočily tržby z IoT a lifestylových produktů. Pokud pomineme segment smartphonů, tabletů a notebooků, v síti se aktuálně nachází více než 400 milionů připojených zařízení internetu věcí značky Xiaomi, osm milionů uživatelů dokonce vlastní pět a více různých zařízení.
Xiaomi se také hodně soustředilo na vývoj a výzkum, investice do těchto položek meziročně narostly více než o polovinu na 9,3 miliardy CNY. Tým vývoje a výzkumu tvoří téměř 14 tisíc zaměstnanců, což je 44 procent celé pracovní síly Xiaomi.