Xiaomi chystá vlastní elektromobil. Ukáže jej už příští měsíc

maven wm motors concept

Počítače, smartphony, tablety, chytré hodinky, sluchátka, … To všechno jsou zařízení, která se v dnešní době dají považovat za hotová, a proto technologické společnosti vyhlížejí další odvětví, ve kterých by mohly získávat nové zákazníky. Některé se snaží proniknout do světa rozšířené nebo virtuální reality, jiné míří ještě výš, například do automobilového průmyslu.

Mezi výrobce automobilů se po Sony chce zařadit í čínský gigant Xiaomi. Ten se loni zavázal, že do elektromobility investuje 10 miliard dolarů (asi 242 miliard korun) a postaví v Yizhuangu vývojové centrum i výrobní závod s kapacitou 300 tisíc automobilů ročně (v počáteční fázi asi jen poloviční). Výzkumný a vývojový tým aktuálně čítá víc než 1 000 zaměstnanců a nadále se rozrůstá.

maven wm motors concept interior
Koncept WM Maven z pera HVST Automobile Design

První výsledky bychom měli spatřit překvapivě brzy – zakladatel společnosti Lei Jun prozradil, že první prototyp elektromobilu odhalí Xiaomi už příští měsíc. Návrh bude pocházet z pera HVST Automobile Design, což je firma, která udala vzhled i konceptuálnímu vozidlu Maven od WM. V případě Xiaomi se nebude jednat o pouhé 3D rendery, nebo o nepojízdný koncept, ale o funkční prototyp určený k testování na silnicích.

Na sériovou výrobu si však budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Pokud vše půjde podle plánu, měly by první prodejní kusy opustit továrnu v roce 2024. Xiaomi má v úmyslu začít s elektromobily v segmentu A+ a B. V prvním případě má být cena nastavena na 150–200 tisíc jüanů (asi 540–720 korun) s tím, že vůz bude podporovat autonomní řízení druhé úrovně. V druhém případě se má cena pohybovat mezi 200–300 tisíci jüany (asi 720 tisíc až 1,1 milionu korun) a podporováno bude autonomní řízení třetí úrovně.

Autor článku
Jakub Karásek
Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku