Sledujte nás na YouTube

Xbox v číslech: rok 2016 byl úspěšný, letos nás čeká Project Scorpio

Microsoft se pochlubil zajímavými čísly a statistikou herní konzole Xbox za rok 2016 a poodhalil, co nového nás čeká letos. Nejvýznamnější novinkou bude uvedení výkonnější konzole Project Scorpio (více informací), která bude připravena na hry ve 4k rozlišení i virtuální realitu; dočkat bychom se ale měli až na podzim letošního roku.

scorpio-2

Nový Xbox “Scorpio” má disponovat grafickým výkonem nad hranicí 6 teraflops, přitom současný Xbox One má výkon zhruba 1,32 teraflops. Pro srovnání s konkurencí – PlayStation 4 má výkon 1,84 teraflops, zatímco chystaný PlayStation 4K bude mít údajně 4,14 teraflops. O grafické řešení se postará společnost AMD.

Project Scorpio tak bude připraven na hraní těch nejlepších titulů, nemusíte mít však strach ani o svoji současnou herní sbírku – bude zachována jak zpětná kompatibilita s hrami (i periferiemi) pro Xbox One.

Xbox v roce 2016 podle Microsoftu

  • v listopadu a prosinci jsme zaznamenali doposud nejvyšší míru aktivity na Xbox Live – více než 3,9 miliardy hodin, což je meziroční nárůst o 23 %.
  • majitelé Xbox One si minulý rok užili téměř 400 nových her včetně kritiky oceněných konzolových exkluzivit jako Gears of War 4 a Forza Horizon 3.
  • Forza Horizon 3 se stala nejprodávanější a nejvýše oceňovanou závodní hrou roku 2016. Série Forza navíc neustále roste – nyní eviduje více než 14 milionů hráčů na Xbox One a Windows 10.
  • hra Gears of War 4 se setkala s pozitivním ohlasem kritiků za kampaň a režimy Horde 3.0 a Versus, ve kterých lidé odehráli více než 23 milionů zápasů.
  • majitelé Xbox One strávili více než 265 milionů hodin hraním her pro Xbox 360 prostřednictvím zpětné kompatibility.
  • spustili jsme program Xbox Play Anywhere, který umožňuje hrát neustále se rozrůstající nabídku her (Gears of War 4, Forza Horizon 3, ReCore, Killer Instinct: Definitive Edition, Everspace a Astronner) na Xbox One a počítačích s Windows 10 bez dalších poplatků.
  • rok 2016 byl rovněž zásadní pro Minecraft komunitu. Vydali jsme Minecraft: Education Edition a uvedli hru na nových platformách včetně Gear VR, Oculus Rift a Apple TV. Prostřednictvím dvou tuctů aktualizací jsme také do hry minulý rok přidali více než 150 nových funkcí.
  • hráči strávili během listopadu hraním her pro Windows 10 více než 2,5 miliardy hodin, což je 127% nárůst oproti stejnému období v minulém roce.
  • služba Xbox Live byla nezávislým průzkumem společnosti IHS Markit v US a UK označena za nejrychlejší a nejspolehlivější herní sít.
  • nové systémové aktualizace pro Xbox One a aplikaci Xbox přinesly Kluby a funkci Looking for Group (LFG) na Xbox Live, nebo přehrávání hudby na pozadí. Od uvedení Xbox One v roce 2013 jsme uživatelům nabídli skrze aktualizace více než 200 nových funkcí.
  • také jsme uvedli Xbox One S, jedinou konzoli se zabudovaným přehrávačem UHD 4K Blu-ray, podporou streamovaného videa v rozlišení 4K a vysokým dynamickým rozsahem pro hry a video. Konzole Xbox One se během těchto vánoc zařadila na celé řadě trhů mezi nejprodávanější produkty a pomohla nám dosáhnout rekordních výsledků.

Michal Javůrek

21 komentářů

  1. Milan (neregistrovaný)

    Poslední věta posledního odstavce říká, že PS4 se prodávalo líp :)

  2. zipiik (neregistrovaný)

    “chystaný PlayStation 4K bude mít údajně 4,14 teraflops”
    Playstation 4K se jmenuje Playstation 4 Pro a neni chysatny, da bezne koupit.

    • GokfySK (neregistrovaný)

      No toto me taky zarazilo a dal uz sem necetl protoze autor evidentne nevi o cem pise.

    • sharkeeCZ (neregistrovaný)

      nesmysl, autor tím myslel generaci PS2017, nikoliv 2016, která se jmenuje PRO a má oněch 1,8 TF, jak je uvedeno

      • LukasManak (neregistrovaný)

        :d PS4 z roku 2013 má 1.8 tflops ps4 pro z roku 2016 má 4.14 tflops kdyz nevis o cem pises nepis prosim a zadne generace 2017 neni kdes to vzal prosimte? :D

      • Jiri (neregistrovaný)

        Zjisti si fakta. Xbxo i PS to ma stejne. Pred 2 a 1/4 rokem se u nas na rhu obevil XBOX one. Nem mam doma. Letos na vanoce se obevil novy, ktery je neco jako mela 360ka slimko, ale podporuje prehravani videii v rozliseni 4k. Verze skorpio, ktera je chystana udajne na zari, bude umet i hry ve 4k, ktrere zatim neumi ani xbxox, ani PS. Autot to tak ma spravne.

  3. FantomasMan

    Úspešný ? Čítam čítam a bla bla bla… ale nikde nevidím číslo o predajnosti Xbox. Á práve toto číslo hovorí o úspešnosti. Stačí sa pozrieť na tlačovú správu od Sony. Počas vianočnej sezóny 2016, v období od 20.11.2016 do 1.1.2017, bolo predaných viac ako 6,2 milióna kusov PS4. Spolu s týmito pozitívnymi číslami sa predajnosť herných konzol PS4 k 1.1.2017 vyšplhala cez 53,4 miliónov kusov na celom svete. A všetko je jasne…

    • zipiik (neregistrovaný)

      Xbox One obsadil krasne druhe misto, zatimco Playstation 4 byla predposledni :)

    • borix (neregistrovaný)

      Tak je jasné, že PS se prodával lépe, ale stejně by mě zajímalo, kolok xboxu se prodalo.

    • Mihael (neregistrovaný)

      Úspěšný rok automaticky neznamená, že bys musel být nejlepší. Pokud mají rekordní rok, oproti předešlým, můžou ho nazývat úspěšný. Tvůj plat taky určitě není největší, ale pokud si letos vydělal o dost více než minulé roky, měl jsi úspěšný rok.

      • Když to je těžké. Támhle firma vykáže o 4% menší zisk než o rok dříve a mnozí prorokují málem zánik společnosti:)

      • Adam (neregistrovaný)

        uni, naopak je to lehke. Dulezite je jaky je zisk oproti planum, ne absolutni cisla, nebo predesly rok.
        Kdyz jsme pri tom prikladu s platem, Predstav si ze misto ocekavaneho navyseni treba jenom o 2% ti naopak plat snizi o 4%. Neumres hlady, ale je to spatna zprava. Stejne je pokles zisku spatny pro akcionare, samozrejme pro tebe, coby fanouska, rozdil 4% je absolutne nepodstatny, a rikas si miliarda sem, miliarda tam, porad ma “tamhle firma” dost.
        I u nas ve firme se dost sleduji ruzne financni vysledky vuci planu, a kdyz je skutecnost treba jenom o zlomek procenta horsi nez plan, tak to muze znamenat spatny signal, a zamestnanci treba nedostanou bonusy a akcionari dividendy.

      • Adam (neregistrovaný): Plat nepřirovnávejme, to je něco jiného, zisk a odměna mají jiný význam.
        Pojem úspěch je relativní. Musí se brát v kontextu. Pokud jeden rok zažiji extrémně úspěšný a druhý jej nepřekoná, stále mohu být vysoce zisková společnost, která neposunula extrém.
        Z pohledu prodejnosti. Bez osvětlení, jakou optikou na to daná společnost nahlíží nemáme šanci odhadnout, co je považováno za úspěch. Za mě, jakožto BFU beru úspěšnou tu společnost, která prodá nejvíce konzol, což je pro mě příslib stability platformy, zájmu vývojářů a já si pravděpodobně zahraji zajímavé tituly.
        Z pohledu výrobce ale mohou být cíle úplně jiné, získávání podílu, překonání konkurence, výprodej dosluhující generace,…..

  4. Jan (neregistrovaný)

    Xbox nemoze but uspesny. Jeho hry su poloexkluzivne a aj tych par ktore ma oproti PS navyse MS odsekava. Navyse tie nedomyslenosti v Xboxe po tak dlhom case, to je uzas.

    Trochu to sle zachranuje ovladac, ktory je vazne vyborny.

    • zipiik (neregistrovaný)

      Nova slimova verze je o dost povedenejsi (aspon po HW strance – design, externi zdroj) a navic je to nejlevnejsi UHD BR prehravac. Skoro by se chtelo rict, ze takhle mel vypadat puvodni Xbox One a ne jako stara VHSka s cihlou na snurce. Nepritomnost UHD BR PS4 Slim chybi, bohuzel je potreba i jina mechanika, pouze SW podporu neprida. Ale to je politika Sony k sireni 4K videa obecne. Tusim, ze doted nema stolni UHD BR prehravac.

    • borix (neregistrovaný)

      Jan: Prosimtě netrolluj. Když si dva tragédi z různých platforem čehokoli budou porovnávat pindíky, tak vždy najdou parametry, ukazatele atd., aby to své obhájili. Pro normálního člověka není rozdíl mezi xboxem a PS, pokud už není na něčem z dřívějška závislej. Výsledek bude podobnej.

      • Jan (neregistrovaný)

        Mam obe konzoly a az sa mi PS4 vrati domov, rad Ti ich odfotim :-)

        O samotne konzoly nie je, tam ma kazda nieco. Problemom je pristup MS, ktory je tradicne skratka zly.

  5. Xboxov sa v decembri predalo podla NPD len o 57tisic kusov menej ako PS4. To je 1511000 vs 1568000.

    http://www.windowscentral.com/xbox-playstation-neck-and-neck-npd-dec-2016

Přidejte komentář

Upozornění: pokud odešlete anonymní komentář s příliš mnoha odkazy, případně použijete nesrozumitelné jméno či neexistující e-mail, může se stát, že náš systém pro rozpoznávání komentářů příspěvek detekuje jako spam. V takovém případě nebude komentář publikován hned, ale bude potřeba jej schválit, což může nějaký čas zabrat. Vyžadované informace jsou označeny *