Jihokorejské videoherní studio Krafton patrně většina hráčů nezná, nicméně jeho nejznámější titul PlayerUnknown’s Battlegrounds (zkráceně PUBG) patří mezi nejoblíbenější hry žánru battle royale na světě. Kromě PUBG je Krafton známý také díky celé řadě žalob, které vedl pro ochranu svého duševního vlastnictví.
Nyní se Krafton pouští do sporu s „těžkými váhami“ v podobě Googlu, Applu a firmy Garena. Jádrem sporu jsou herní tituly Free Fire a Free Fire Max, které vytvořila Garena a jež podle Kraftonu „kopírují celou řadu prvků, například jedinečnou funkci výsadku jednotek před samotným zahájením hry, kombinaci zbraní, oděvů a unikátních předmětů, lokace, barevné schéma, materiály a textury“.
Apple a Google sice z kopírování PUBG obviněni nejsou, nicméně podle Kraftonu se oba giganti podíleli na distribuci těchto kopií, čímž pomohli firmě Garena vydělat „stovky milionů dolarů“ a sami tak získali „značné množství příjmů“. Apple byl o porušování duševního vlastnictví Kraftonu informován 21. prosince loňského roku, nicméně titul Free Fire ze svého obchodu neodstranil.
Aplikace firmy Garena využívalo koncem roku 2020 více než 100 milionů uživatelů každý den, přičemž sama společnost přiznala, že Free Fire patřilo globálně mezi jejich nejstahovanější tituly. Krafton předpokládá, že Garena utržila za rok 2020 více než 2 miliardy dolarů (cca 45 miliard korun), přičemž 100 milionů dolarů (cca 2,25 miliardy korun) údajně pocházelo jen ze Spojených států. V rámci žaloby žádá Krafton odškodné po firmě Garena a zisky Googlu a Applu z prodeje hry Free Fire.
Krafton se kvůli PUBG soudí poměrně často
Krafton se ohledně své hry nesoudí poprvé. V minulosti studio žalovalo například čínského giganta NetEase kvůli klonům PUBG či společnost Epic Games kvůli její hře Fortnite. Nutno podotknout, že koncept hry PUBG nepochází z hlavy jihokorejských vývojářů, ale z knihy Battle Royale z roku 1999, kterou proslavil stejnojmenný japonský snímek natočený o rok později.